Menu

گزارش: هر دو کنسول Xbox Scarlett و PS5 به دوربین داخلی مجهز بوده و تمرکز ویژه‌ای بر استریمینگ خواهند داشت

بر اساس ادعای شخصی آگاه به جزئیات کیت‌های توسعه کنسول‌های نسل بعدی Sony و Microsoft، این دو سخت افزار نسل نهمی تمرکز ویژه‌ای بر استریم زنده بازی‌ها خواهند داشت.

یکی از اعضای وبسایت Gizmodo به تازگی برخی از ویژگی‌های دو کنسول نسل بعدی PS5 و Xbox Scarlett را فاش کرده است. این شخص که هویت آن هنوز فاش نشده، برای اثبات ادعاهای خود تصاویری از نسخه فیزیکی کیت توسعه اخیرا لو رفته PS5 را در اختیار مسئولین وبسایتGizmodo قرار داده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، این منبع مدعی است که در استودیویی فعالیت می‌کند که به کیت توسعه دو کنسول PS5 و Xbox Scarlett دسترسی دارد. به ادعای او، کنسول نسل بعدی Sony با اسم رمز Prospero در حال ساخت است. Prospero در واقع نام آخرین مدل‌ اولیه کنسول PS5 بوده که توسط Sony تا تابستان 2019 برای برخی استودیوهای منتخب ارسال شده است.

گفته می‌شود که استریم زنده بازی‌ها، از مهم‌ترین قابلیت‌های کنسول نسل بعدی Microsoft و Sony خواهد بود. کیت توسعه هر دو این کنسول‌ها به دوربین مجهز است و هر دو از قابلیت استریم پشتیبانی می‌کنند. دوربین کیت توسعه Xbox Scarlett ظاهرا پیشرفته‌تر است و از رزولوشن 4K پشتیبانی کرده و قادر است که تجربه بازیکنان را ضبط کرده و با تاخیر تنها 2 فریم، استریم کند. تکنولوژی به کار رفته در دوربین PS5 کمی قدیمی‌تر است.

گزارش: هر دو کنسول  Xbox Scarlett و PS5 به دوربین مجهز بوده و تمرکز ویژه‌ای بر استریمینگ خواهند داشت

تکنیک رهگیری پرتو یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است. به گفته این منبع، هر دو کنسول نسل بعدی، از رویکرد منحصر به فردی برای پردازش رهگیری پرتو استفاده می‌کنند. کنسول‌های نسل نهم در مقایسه با نسل پیشین خود، از نظر توان پردازشی به شکل قابل بی‌سابقه‌ای قدرتمندتر خواهند بود.

لازم به ذکر است که همه امکانات کیت توسعه کنسول‌ها به مدل نهایی منتقل نمی‌شود و برخی قابلیت‌ها به مرور زمان و در نمونه‌های اولیه جدیدتر ممکن است حذف شده و یا با امکانات دیگری جایگزین شوند. در واقع مدل‌های اولیه کنسول‌ها تا تولید مدل مصرف کننده، دچار تغییرات گسترده‌ای خواهند شد.