Menu

یکی از منابع داخلی سونی در مورد PS5 و شرایط کنونی این شرکت ” بسیار مضطرب” است

در این اواخر شاهد تغییرات و ترک اعضای ارشد بخش پلی‌استیشن شرکت سونی بودیم، مهم‌تر از همه "شاون لیدن"، رئیس استودیو‌های جهانی این شرکت، چند روز پیش سونی را ترک کرد. هیچکدام از طرفداران پلی‌استیشن انتظار این جدایی را نداشتند. در سال‌های اخیر، "لیدن" را به عنوان چهره پلی‌استیشن شناخته بودیم. او 32 سال در شرکت سونی فعالیت داشت و در طول این سال‌ها توانست طرفداران PS را راضی نگه دارد. اگرچه سونی در اکانت رسمی خود این جدایی را به طور خلاصه اعلام کرد اما لیدن شخصاََ چیزی را از طریق توییتر خود منتشر نکرده و حتی شاهد کوچک‌ترین تغییری در صفحه او نبودیم.

با توجه به گزارشات،شایعات و صحبت‌های غیر رسمی، درگیری بر سر قدرت در سیستم سلسله مراتبی پلی‌استیشن که میان لیدن و جیم ریان وجود داشته، دلیلی اصلی مشکلات اخیر می‌باشد. مدتی می‌شود که این شایعات در فضای مجازی و مقاله‌های مختلف مطرح شده است که البته جدایی لیدن باعث مطرح شدن دوباره این موضوع شد. در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان این صحبت‌ها را تایید کرد اما این شایعات از منابعی قابل استناد منتشر شده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، وبسایت GameDaily.biz اخیرا با یکی از کارمندان ناشری ترد-پارتی که اطلاعاتی از این وضعیت سونی دارد، مصاحبه‌ای داشته است. بر اساس این منبع، آشفتگی و سردرگمی پیش آمده در بخش پلی‌استیشن از کنترل خارج شده و بخش عملیاتی وارد ماجرا شده است. ظاهراََ بخش سازماندهی مجدد سونی مشکلاتی را به وجود آورده است که به دنبال آن نیز اختلالاتی برای PS5 به وجود می‌آید.

منبع در این باره توضیح داد:

"ما در نزدیکی ورود به نسل آینده هستیم و در حال حاضر کمترین وضوح از کنسول نسل بعدی آن‌ها را داریم. من باور دارم بخش بازسازی و سازماندهی مجدد سونی عملیات سخت و طاقت فرسای ورود به نسل بعد را سخت‌تر می‌کند و ما در حال حاضر بسیار مضطرب هستیم."

GameDaily در ادمه گزارش خود ذکر می‌کند که سطح بالای رازداری و پنهان‌کاری در مورد PS5 – برای جلوگیری از لو رفتن اطلاعات و تصاویر آن – بدان معنی است که حتی تیم‌های داخلی آن‌ها نیز به ندرت اطلاعات جدید در مورد این کنسول را دریافت می‌کنند و از طرفی ناشران خارجی نیز کاملا در تاریکی قرار دارند.

نظر شما در این باره چیست؟