Menu

رئیس PlayStation از سونی جدا می‌شود

PlayStation در خبری غافل‌گیر کننده اعلام کرد رئیس استودیوهای سرگرمی جهانی سونی یعنی شاون لیدن، این شرکت را ترک می‌کند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، این خبر در توئیتر رسمی PlayStation اعلام شد که در آن آمده: "با عمقی از احساسات اعلام می‌کنیم که شاون لیدن، رئیس استودیوهای سرگرمی جهانی سونی، از ما جدا خواهد شد. بسیار دلتنگ رهبری رویایی او می‌شویم. برای او در آینده آرزوی موفقیت می‌کنیم و عمیقا سپاس‌گذار سال‌ها خدمات وی هستیم. از بابت همه چیز ممنونیم، شاون."

جزئیات بیشتر از دلیل جدایی او و اینکه چه کسی جایگزین شاون لیدن می‌شود، فعلا مشخص نیست. PlayStation در دوران ریاست شاون لیدن به موفقیت‌های زیادی رسیده و عناوین مورد تحسین زیادی مثل God of War و Uncharted 4 یا Horizon: Zero Dawn و Spider-Man منتشر کرده و به فروش بیش از 100 میلیون واحد دستگاه PS4 دست یافته است. لیدن در حالی سونی را ترک می‌کند که فقط یک سال تا عرضه جانشین PS4 که احتمالا PS5 نام دارد باقی مانده است.

پیش از لیدن، در سال جاری رجی فیلز ایمی به عنوان رئیس نینتندو در آمریکا هم از این شرکت جدا شد. با توجه به جملات به کار رفته توسط PlayStation، لیدن به انتخاب خودش از سونی جدا می‌شود که یعنی احتمالا قصد انجام کاری دیگری را دارد یا تصمیم به بازنشستگی گرفته است.