Menu

اختراع جدید سونی حاکی از وجود یک هوش مصنوعی کمک‌دهنده در بازی‌ها برای PS5 است

طبق یک اختراع جدید ثبت شده که در فضای مجازی دیده شد، کنسول PlayStation 5 یک هوش مصنوعی نوآورانه خواهد داشت که در بازی‌ها به بازیکنان کمک می‌رساند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، این اختراغ جدید که توسط دنیل احمد (تحلیل‌گر معتبر و معروف بازی‌های ویدیویی) دیده شد، برای چیزی به نام PlayStation Assisst است که یک هوش مصنوعی با صداست و در هر بازی به بازیکنان کمک می‌کند. این کمک‌دهنده طبق وضعیت بازیکن در بازی به درخواست‌ها به‌ شکل پویا پاسخ خواهد داد:

"سونی اختراع جدیدی برای یک هوش مصنوعی کمک‌دهنده با صدا به نام PlayStation Assisst ثبت کرده است. شما می‌توانید درخواست و سوالی کنید و بازی به شما پاسخ خواهد داد. به عنوان مثال، درباره نزدیک‌ترین بسته سلامتی سوال کنید تا بازی آن را روی نقشه برای شما علامت بزند."

در حالی که این ویژگی برای بازیکنان حرفه‌ای بخش‌های تک‌نفره و چندنفره چیز خاصی را تغییر نمی‌دهد، اما برای افراد تازه‌وارد و غیر حرفه‌ای که برای تکمیل بازی‌ها به کمک نیاز دارند، امکان بسیار خوبی است.

اوایل این ماه گزارش کردیم که سونی PlayStation 5 Pro را در کنار مدل پایه منتشر خواهد کرد. طبق گفته یک روزنامه‌نگار ژاپنی که سابقه خوبی هم داشته، سونی این تصمیم را گرفت چون متوجه علاقه مردم به مدل بالاتر شده و می‌خواهد از همان ابتدای نسل بعدی به بازیکنان آنچه که خواستارش هستند را بدهد.

در سایر بخش‌ها تاکنون فقط می‌دانیم که کنسول PS5 از نسل سوم پردازنده‌های AMD's Ryzen استفاده می‌کند و کارت گرافیک آن هم قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing را دارد.

هنوز از کنسول PlayStation 5 به‌طور کامل رونمایی نشده است. ما شما را در رابطه با اخبار این کنسول به‌روز خواهیم گذاشت پس منتظر خبرهای بیشتر در پردیس گیم باشید.