Menu

با نمرات و نقدهای بازی CODE VEIN همراه باشید؛ یک برداشت ناقص از عناوین سری Souls

به گزارش پردیس گیم، Code Vein جدیدترین عنوان Bandai Namco Entertainment در سبک اکشن نقش آفرینی است که امروز (27 سپتامبر) برای PlayStation 4 ،Xbox One و PC در دسترس قرار گرفت. بازی در دنیایی پسا آخرالزمانی اتفاق می‌افتد که خون آشام‌ها نیز در آن حضور داشته و هر یک قابلیت‌های منحصر به فرد و موهبت‌های خاص خود را دارند. در ادامه با چکیده‌ای از مهم‌ترین نقدهای این بازی بی سر و صدا همراه باشید.

GameSpace: 95/100

به معنای واقعی کلمه می‌توانید نحوه بازی کردن خود را شخصی‌سازی کنید و همین امکان ثانیه ثانیه تجربه بازی را ارزشمند کرده است.

Game Revolution: 90/100

در تجربه این بازی با مشکلات بسیار اندکی مواجه شدم و در مجموع تجربه فوق العاده‌ای بود. افرادی مشتاقانه در انتظار تجربه این بازی بودند اما فکر می‌کنم که در نهایت به یکی از بی سر و صداترین عرضه‌های سال 2019 تبدیل خواهد شد. بازی المان‌های درستی را از گیم‌پلی عناوین سری Souls قرض گرفته و با تاثیر از انیمه‌های چینی و ارائه یک سبک طراحی عالی، ترکیب رضایت‌بخشی را ارائه داده که تجربه آن تقریبا برای همه بازیکنان می‌تواند لذت‌بخش باشد.

Hobby Consolas: 80/100

Code Vein برای تازه‌کارها یک نقش آفرینی عالی است. بازی تمامی المان‌های سبک عناوین سری Souls را حفظ کرده اما مبارزات آن (به لطف وجود یک مبارز همراه) ساده‌تر هستند و روایت داستان هم کمی سنتی به نظر می‌رسد. سبک انیمه‌ای و خون آشامی بازی کاملا با گیم‌پلی آن سازگار است.

God is a Geek: 80/100

با وجود مشکلات تکنیکی و مبارزات آن که در مقایسه با عناوین هم سبک، بیش از حد ساده است و آن جذابیت را ندارد اما از Code Vein می‌توان بعنوان یک برداشت منحصر به فرد از فرمول عناوین سری Souls یاد کرد.

SpazioGames: 72/100

Code Vein ترکیب سرگرم‌کننده یک انیمه با عنوانی با حال و هوای سری Souls است اما در رسیدن به جایگاه عناوین شایسته این سبک عاجز است.

IGN: 70/100

علیرغم استفاده از المان‌های اثبات شدهِ دیگر عناوین، عنوان Code Vein بی‌شک سعی می‌کند که خود را منحصر به فرد نشان دهد با این حال همین مسئله باعث شده زمانی که انتظار دارید بازی ثبات داشته باشد، اما ریتم خود را از دست بدهد. برخی تغییرات مانند امکان سوییچ کردن میان کلاس‌های مختلف (بازی در شروع دارای سه سبک بازی Fighter، Ranger و Caster است) و کار کردن با هر کدام در آن واحد، فوق‌العاده است اما در عین حال نواقص برخی دیگر از امکانات بازی، مانند هوش مصنوعی ناقص شخصیت همراه، باعث شده که عدم وجود آنها را به حضورشان ترجیح دهید. اما با همه خوبی‌ها و بدی‌ها، اشتیاق بازی در ترکیب ویژگی‌ها و امکانات مختلف که کمی هم آنرا عجیب و غریب کرده را تحسین می‌کنم. اگر به دنبال برداشتی منحصر به فرد از سبک آشنایی از چالش‌ها هستید و مشکلی با دوست داشتن و متنفر شدن همزمان از یک بازی ندارید، Code Vein گزینه مناسبی برای شما است.

Game Informer: 65/100

Code Vein ویزگی‌های جذابی را ارائه می‌دهد تا از تجربه آن لذت ببرید و فرمول اصلی آن نیز از ایده‌های جذابی شکل گرفته اما این موارد بخش کم اهمیت‌تر بازی را تشکیل داده‌اند. قلب Code Vein را مناظر تکراری، باس‌های خسته کننده و پیاده‌روی‌های کلافه کننده تشکیل داده است و این نواقص بیشتر از آن چیزی هستند که با اندک ویزگی‌های خوب بتوان نادیده‌شان گرفت.

GameSpot: 60/100

Code Vein فرمول‌های عناوین سری Souls را با ساختار خود ترکیب کرده و چرخه آشنایی از پروسه پیشرفت کاراکتر و سیستم مبارزه را ارائه داده و ایده‌های جذابی هم دارد از میان آنها می‌توان به سیستم Blood Codes و موهبت‌های متنوع شخصیت‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید تکه‌هایی از یک بازی خارق العاده را در این سیستم‌ها و سیسستم مبارزه جذاب آن پیدا کنید اما خسته کننده بودن دشمنان و تاثیر مخرب آنها بر جذابیت مبارزات، Code Vein را از تحقق پتانسیل‌های خود باز داشته است.

Trusted Reviews: 40/100

ایده یک انیمه با حال و هوای پسا آخرالزمانی برای ساخت یک بازی فوق العاده کافی است اما Code Vein در تمامی سبک‌هایی که سعی کرده از آنها تقلید کند، لنگ می‌زند. واضح است که این بازی سعی می‌کند با یک دست چند هندوانه بردارد.

میانگین نمرات بازی:

نسخه PS4 براساس 34 نقد: 72 | نسخه PC بر اساس 8 نقد: 69