Menu

PS5 برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی از لحاظ مصرف انرژی بهینه خواهد بود

بنظر می‌آید کمپین Playing for the Planet بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی را متحد کرده تا علیه تغییرات آب و هوایی دست‌ به کار شده و در کنسول‌های بعدی خود تغییراتی اعمال کنند. و طبق آخرین اخبار یکی از این شرکت‌های سونی است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از DualSHOCKERS، مدیرعامل شرکت Sony یعنی "جیم رایان" برنامه‌هایی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی که زمین را تهدید می‌کند دارد.

آقای "رایان" اعلام کرد که PS5 قادر خواهد بود مصرف برق بسیار کمتری نسبت به PS4 داشته باشد. طبق گفته‌ی او، PS5 تنها نیم وات مصرف کرده که پیشرفت بسیاری نسبت به مصرف 8.5 واتی PS4 خواهد بود. البته قطعا رسیدن به 0.5 وات بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود اما قبلا نیز شاهد نصف شدن مصرف PS4 نسبت به PS3 بودیم.

"جیم رایان" همچنین اشاره کرد که رد پای کربن دی اکسید Sony Interactive Entertainment در حدود 16 میلیون تن بوده و تا دهه‌ی بعدی به 29 میلیون تن خواهد رسید و اقداماتی را علیه این موضوع نیز انجام خواهد داد.

شایان ذکر است که شرکت‎‌های دیگر از جمله Microsoft، Google، Ubisoft، Twitch و دیگر شرکت‌ها نیز اقداماتی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی زمین داشته‌اند و باهم قصد دارند تا سال 2030 تولید کربن‌ دی اکسید را تا 30 میلیون تن کاهش دهند.