Menu

Ubisoft: توانایی‌های سرور Stadia هدایت‌گر نسل جدیدی از بازی‌ها خواهد بود

Ubisoft ناشری AAA است که با سرمایه‌گذاری روی تفکرات جدید یا فناوری‌ها نو، بر نوآوری تمرکز دارد. یکی از مثال‌های اخیر آن Stadia است. اگر به یاد داشته باشید، آزمایش Project Stream با بازی Assassin's Creed Odyssey برای تسترها در دسترس قرار گرفت.

حال تا یک ماه و چند روز دیگر Stadia در دسترس قرار خواهد گرفت و Ubisoft تاکنون با 6 بازی تایید شده، بزرگ‌ترین پشتیبان آن بوده است (Assassin’s Creed Odyssey ،Tom Clancy’s The Division 2، Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint ،Just Dance 2019، The Crew 2 و Trials Rising).

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTECH، آلن کوری به عنوان مدیر اجرایی Ubisoft در اروپا، آفریقا و خاورمیانه، در مصاحبه خود با مجله MCV هیجان این شرکت برای Stadia را با دو دلیل توضیح داد: گسترش مصرف کنندگان و همچنین ارائه توانایی‌های سروری به توسعه‌دهندگان برای هدایت به سوی نسل جدید بازی‌ها:

"ما در گذشته خیلی زود به سراغ فناوری‌های زیادی رفتیم که مثال‌های آن Wii با Wiimote یا Kinect هستند و احساس می‌کنیم استریم و گیمینگ ابری به صنعت ما چیز جدیدی می‌آورند. ما این ایده را دوست داریم که مصرف کننده، گزینه‌های بیشتری برای مصرف بازی‌ها داشته باشد. در هر صورتی که بازی را به‌طور فیزیکی بخرند، دانلود کنند یا استریم را ترجیح بدهند، امکانات جدیدی به آن‌ها داده شده و به لطف این فناوری دسته جدیدی از بازیکنان را جذب خواهیم کرد.

برخی مردم نمی‌خواهند دستگاه فیزیکی یا کالاهای فیزیکی بخرند و تعدادی از مردم در بعضی کشورها با استریم بازی‌ها راحت‌تر هستند – و تعدادشان در دنیا زیاد است بنابراین استریم کردن به ما دو چیز می‌دهد. اولین آن‌ها امکان خلق بازی‌های متفاوت است. با ظرفیت‌های درون سرورهای ابری می‌توانیم نسل جدیدی از بازی‌ها را تا چند سال آینده خلق کنیم. سرورها به خالقان ما اجازه قرار دادن هوش مصنوعی بیشتر، NPCهای بیشتر و شخصیت‌های بیشتر را می‌دهد که به‌نظر من پیشروی بزرگی خواهد بود.

و همچنین دوباره می‌گویم که استریم کردن در برخی کشورهایی که پیش از این قادر به استفاده از بازی‌ها نبودند، مورد استقبال قرار می‌گیرد بنابراین ما فکر می‌کنیم ترکیب این دو مورد بازار را رشد خواهد داد و این ایده را بسیار دوست داریم.

پس بله ما یکی از قوی‌ترین پشتیبانان Stadia هستیم چون گوگل اولین شرکت بزرگی است که وارد گیمینگ ابری با فشار و قدرت زیادی می‌شود و ما قصد پشتیبانی از این ابتکار عمل را داریم بنابراین فک می‌کنم ما 6 یا 7 بازی در زمان عرضه Stadia خواهیم داشت. ما باور داریم که این فناوری استریم رشد می‌کند و شروع واقعی تکنولوژی استریم برای بازی‌ها در سال جاری خواهد بود.

در گذشته تعدادی وجود داشتند اما مهم نبودند. زمان می‌برد تا سرورها در تمام زمینه‌ها و کشورها بی‌نقص باشند اما شروع چیزی بزرگ در آینده است."

فیل هریسون از گوگل و مدیر عامل Larian هم با کوری هم عقیده هستند. احتمالا با Football Manager 2020 بتوانیم اولین آزمایش را برای پتانسیل Stadia انجام دهیم چون سازندگان آن گفته‌اند بهترین نسخه این بازی روی همین پلتفرم خواهد بود و به بازیکنان اجازه افزودن لیگ‌های بیشتر به دوره‌های موجود خود یا نگه داشتن آماری ثابت برای تجربه سریع‌تر را می‌دهد. با این حال، رقابت Stadia با کنسول‌های نسل بعدی (که پدازنده بسیار قوی‌تری از آن خواهند داشت) دیدنی خواهد بود.