Menu

Epic Games بابت عرضه انحصاری Control بر روی فروشگاه خود مبلغ 9.49 میلیون یورو را به 505 Games پرداخت کرده است

عنوان Control ساخته استودیو Remedy Entertainment بی‌شک بازی فوق العاده‌ای است. اما، بسیاری از PC گیمرها وقتی از تصمیم ناشر این بازی یعنی 505 Games مبنی بر عرضه انحصاری آن بر روی Epic Games Store مطلق شدند، خرید آنرا به تاخیر انداختند. با این حال، جزئیاتی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که 505 Games برای تصمیم خود در قبال Control دلیل قانع کننده‌ای داشته است.

بر اساس اطلاعات Digital Bros، بعنوان شرکت مادر 505Games، شرکت Epic Games در تاریخ 30 ژوئن مبلغ 9.49 میلیون یورو (معادل 10.4 میلیون دلار) را تنها بابت عرضه انحصاری Control بر روی Epic Games Store پرداخت کرده است. 55 درصد این مبلغ مستقیما به 505 Games رسیده است.

مشخصا Epic Games پیشنهاد وسوسه کننده‌ای را به 505 Games و Digital Bros ارائه داده است. انتشار اطلاعات این قرارداد از سوی دیگر نشان می‌دهد که Epic Games چه سرمایه عظیمی را صرف انحصار طلبی فروشگاه اختصاصی خود می‌کند. البته مطمئننا رقم این قراردادها در مورد عناوین بزرگی چون Borderlands 3 بسیار بیشتر بوده است.

حال که Borderlands 3 و Control حداقل با توجه به ادعای ناشرانشان بر روی Epic Games Store فروش خوبی داشته‌اند، پیش‌بینی می‌شود که Epic Games نیز به انحصاری کردن عرضه عناوین آینده بر روی فروشگاه خود ادامه دهد. باید دید که در آینده کدام بازی پرهزینه عرضه بر روی Epic Games Store را به Steam ترجیح خواهد داد.

به گزارشپردیس گیمو به نقل از DSOGaming، در جدول زیر که توسط Digital Bros منتشر شده، درآمد ناخالص برخی از بازی‌های این ناشر لیست شده است. همانطور که می‌بینید این شرکت مبلغ 9.49 میلیون یورو را تنها برای عنوان Control دریافت کرده است. توجه داشته باشید که تاریخ درج شده در جدول مربوط به 30 ژوئن است و در این تاریخ Control هنوز عرضه نشده بود. پیش از این تحلیلگر ارشد Niko Partners یعنی دنیل احمد نیز به رقم این قرارداد اشاره کرده بود.

Epic Games بابت عرضه انحصاری Control بر روی فروشگاه خود مبلغ 9.49 میلیون یورو را به  505 Games پرداخت کرده است

در این جدول درآمد عناوین مهم دیگری هم قابل مشاهده است که از میان آنها می‌توان به بازی Bloodstained: Ritual of the Night اشاره کرد که با وجود اینکه مدت زیادی از عرضه آن نگذشته اما 13.89 میلیون یورو (معادل 15.3 میلیون دلار) درآمد داشته است.