Menu

شوهي يوشيدا: ممکن است در آینده بازی‌سازان آسیایی به مجموعه استوديوهاي جهاني SIE بپیوندند و به طور خاص برای بازار آسیا بازی بسازند

رئيس استوديوهاي جهاني Sony Interactive Entertainment یعنی شوهي يوشيدا آن اندازه که طرفداران انتظار دارند پرحرف نيست اما کاملا ساکت و گوشه‌گير هم نبوده است. اين مدير اجرايي Sony اخيرا در رويداد Tokyo Game Show 2019 با چندين وبسايت ژاپني مصاحبه کرد؛ براي مثال در يکي از آنها که خوانديد، او از گرافيک خيره کننده عنوان در دست ساخت Sucker Punch يعني Ghost of Tsushima گفت و در مصاحبه‌اي ديگر با وبسايت GameWatch به برخي مسائل داغ اين روزهاي صنعت بازي پرداخته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از WCCFTech،در ابتداي اين مصاحبه، شوهي يوشيدا از احتمال پيوستن استوديوهاي بازي‌سازي آسيايي به مجموعه استوديوهاي جهاني Sony Interactive Entertainment گفت و اعلام کرد که در صورتي که اين اتفاق رخ دهد، اين استوديوها براي بازار آسيا بازي خواهند ساخت.

"' گروه SIE Worldwide Studios، استودیویی است که در مقام یک ناشر به تولید و عرضه بازی می‌پردازد و فکر می‌کنم که در دنیا میان توسعه‌دهندگان ژاپنی، آمریکایی و اروپایی چنین چیزی نادر است. این احتمال وجود دارد که توسعه‌دهندگان آسیایی (به طور خاص چینی و کره‌ای) در آینده به ما بپیوندند و وقتی این اتفاق رخ دهد، به ساخت بازی به طور ویژه برای بازار آسیا هم فکر خواهیم کرد."

Sony اخیرا برنامه China Hero Project را برای حمایت از بازی‌سازهای مستقل ژاپنی راه‌اندازی کرد و قابل پیش‌بینی است که این طرح در آینده به یکی از بخش‌های اصلی SIE Worldwide Studios تبدیل شود.

در ادامه این مصاحبه يوشيدا همچنین از چالش‌های ساخت بازی برای واقعیت مجازی گفت و اعلام کرد که این بازار رشدی آرام اما پایدار دارد.

"فکر می‌کنم که تجربه سخت افزاری، تجربه واقعیت مجازی را بهبود بخشد. حتی سازندگانی که مدت‌هاست بازی می‌سازند نیز همچنان باید چیزهای بیشتری از واقعیت مجازی یاد بگیرند. به محض اولین تجربه خودم از واقعیت مجازی متوجه این مسئله شدم. اینکه باید چیزهای زیادی می‌آموختم چرا که با تجربه متفاوتی طرف بودیم که نمی‌توان آنرا به روش بازی‌های عادی انجام داد. باید برای خطرات احتمالی چاره اندیشی می‌کردیم اما با نبوغ سازندگان، متوجه شدیم که چگونه تجربه واقعیت مجازی را ممکن کنیم و واقعیت مجازی ما را به فکر وا داشت که انسان چه توانایی‌هایی دارد و اکنون بعد از گذشت سه سال این دانش همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد."