Menu

گزارش: Sony نسل نهم کنسول‌ها را با عرضه همزمان PlayStation 5 Pro در کنار مدل پایه آغاز خواهد کرد

نسل فعلی کنسول‌های بازی برای اولین بار شاهد عرضه مدل‌های قدرتمندی از کنسول‌های پایه از سوی Sony و Microsoft بود و به نظر می‌رسد که این استراتژی در نسل آینده کنسول‌ها نیز تکرار خواهد شد. Sony هنوز در این رابطه جزئیاتی را منتشر نکرده است اما بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شد، ظاهرا مدل PlayStation 5 Pro را برای عرضه در کنار مدل پایه این کنسول و ورود به نسل نهم کنسول‌های بازی در نظر گرفته است.

بر اساس ادعای یک روزنامه نگار ژاپنی به نام زنجی نیشیکاوا، Sony در سال آینده میلادی دو مدل متفاوت از کنسول PlayStation 5 را عرضه خواهد کرد، مدل پایه و مدل پیشرفته (Pro). بر اساس گفته‌های این روزنامه نگار، Sony از علاقه بازار به مدل‌های رده بالا آگاه است و می‌خواهد از همان ابتدای نسل چیزی که بازیکنان می‌خواهند را برایشان به ارمغان آورد.

به گزارش پردیس گیم، زنجی نیشیکاوا یک منبع کاملا قابل اطمینان است و چندی پیش نیز از وجود Nintendo Switch Lite پیش از معرفی رسمی آن پرده برداشت. با این حال با توجه به اینکه هنوز تاییدی بر صحت ادعاهای او وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان به این گفته‌ها استناد کرد.

اخیرا تصویری از طراحی کیت توسعه PlayStation 5 لو رفت.همچنین در اوایل سال جاری میلادی نیز جزئیاتی از مشخصات سخت افزاری این کنسول منتشر شد و تایید کرد که پردازنده نسل پنجم PlayStation بر پایه نسل سوم پردازنده‌های AMD Ryzen بوده و گرافیک آن نیز از تکنیک رهگیری پرتو پشتیبانی خواهد کرد.