Menu

جزئیات و چگونگی اجرای قابلیت Crossplay در بازی Call of Duty: Modern Warfare مشخص شد؛ خبری از انتشار زودتر DLCها برای PS4 نخواهد بود

Crossplay یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌هاییست که امسال در Call of Duty: Modern Warfare وجود دارد و از همین رو به تازگی استودیو Infinity Ward در استریمی کوتاه درباره جزئیات و چگونگی عملکرد آن صحبت کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، بازیکنان برای استفاده از قابلیت Crossplay در بازی Cal of Duty: Modern Warfare به یک حساب کاربری Call of Duty نیاز دارند؛ شما از این طریق می‌توانید برروی دیگر پلتفرم‌ها نیز به دنبال بازیکنان گشته، گروه‌ها و پارتی‌هایی مختص به Crossplay تشکیل داده و با یکدیگر تعامل داشته باشید. زمانی که در بازی هستید نیز تعدادی آیکون پلتفرم و شِمای کنترل دیگر بازیکنان را (کنترلر یا موس و کیبورد) نشان می‌دهد.

همان‌طور که Infinity Ward پیش از این نیز قول داده بود، سیستم matchmaking بازی بیشتر شما را با افرادی که شمایِ کنترلی شبیه به شما دارند در یک مسابقه قرار خواهد داد؛ اگرچه در مواردی نادر که تعداد بازیکن کافی پیدا نمی‌شود، شاید ترکیبی از بازیکنان کنترلر و موس/کیبورد مشاهده کنید.

بنابر گفته‌های Infinity Ward، این موضوع مشکل بزرگی نیست چرا که تست‌های آن‌ها نشان داده بازیکنانی که از کنترلر استفاده می‌کنند نیز به اندازه PCگیمرها و افرادی که از موس/کیبورد بهره می‌برند می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. اینکه آیا در آینده این موضوع تبدیل به مشکلی بزرگ خواهد شد یا نه هنوز مشخص نیست و برای آن باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد.

در رابطه با همین موضوع در گزارش اخیر وبسایت GameInformer نیز اعلام شد که قابلیت Crossplay بدین معناست که کابران کنسول PS4 دیگر دسترسی زودهنگام به نقشه‌ها، حالت‌ها و محتویان DLC بازی نخواهند داشت. هیچ اطلاعات دیگری در این مورد در دسترس نیست ولی امیدواریم در آینده جزئیات بیشتری در این مورد منتشر شود.

بتای عمومی Call of Duty: Modern Warfare که شامل آزمایش crossplay نیز می‌شود، به زودی به شرح زیر آغاز خواهد شد.

  • 19 و 20 سپتامبر: بتای عمومی برروی PS4 و دسترسی زودهنگام برای Xbox One و PC
  • 21 تا 23 سپتامبر: بتای عمومی برای Xbox One ،PS4 و PC

بازی Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.