Menu

هیدئو کوجیما به “شبیه‌ساز پیاده‌روی” خواندن Death Stranding واکنش نشان داد + احتمال ساخت دنباله‌های بازی

به گزارش پردیس‌گیم، وبسایت Gameinformer به تازگی با کارگردان Death Stranding آقای "هیدئو کوجیما" مصاحبه کرده است که در بخشی از این مصاحبه درمورد انتقادات از این عنوان انحصاری و "شبیه‌ساز پیاده‌روی" خواندن آن صحبت شده است؛ کوجیما سان در این مورد می‌گوید:

"تاکنون، حتی اگر بازی‌ها "جهان آزاد" باشند، محدودیت‌هایی وجود دارند که شما نمی‌توانید فراتر از آن‌ها بروید. به عنوان مثال، بازی‌سازها دره‌هایی را خلق می‌کنند که شما نمی‌توانید بروید. اما در این بازی(منظور Death Stranding است) شما می‌توانید هرجایی بروید. شما مسیرهایی را آغاز می‌کنید و می‌خواهید بدانید تا چه حوادثی طی آن پیش می‌آید. در این بازی، فکر می‌کنم که فقط با گفتن این جمله، شما به طور کامل منظورم را متوجه نخواهید شد. اما هنگامی که شما تجربه‌ی بازی را آغاز کنید، حتی راه رفتن در جهان آن واقعا سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. چیزی که من فهمیدم، این است که هنگامی که پیش‌تست‌ها(امتحان کردن بازی قبل از عرضه جهت رفع مشکلات) را رصد کردم – حتی بازی کردن کارمندان را- آن‌ها در ابتدا بازی را درک نکردند. اما هنگامی که واقعا تجربه‌ی بازی را شروع کردند، حتی راه رفتن در محیط‌ها نیز برایشان لذت‌بخش بود. و حال همه می‌گویند که "اوه، Death Stranding یک شبیه‌ساز راه رفتن است". هنگامی که من یک بازی مخفی‌کاری را مطرح کردم(منظور نسخه‌ی اول فرنجایز Meatl Gear Solid است) اتفاق کاملا مشابهی رخ داد. اگر 100 تن یک بازی را تجربه کنند و هر 100تایشان بگویند که از تجربه‌ی آن لذت بردند، به این معنی می‌باشد که ژانر بازی هم‌اکنون وجود دارد. اما این یک ژانر جدید است -همانند سبک مخفی‌کاری در آغاز خلق شدن- و قطعا افرادی خواهند بود که آن را درک نکنند. برای متداول شدن این سبک و قضاوت درست درمورد آن، به زمان زیادی نیاز می‌باشد."


همچنین، در مصاحبه‌ای دیگر با وبسایت Gamespot، نابغه‌ی ژاپنی به این نکته اشاره کرد که شاید Death Stranding به تنهایی برای تداوم بخشیدن به ژانر Strand کافی نباشد. دلیل آن نیز این می‌باشد که کوجیما باور دارد ایده‌ها و مفاهیم این سبک یک قلمروی جدید برای او به عنوان یک خالق و برای کسانی که بازی را تجربه می‌کنند، می‌باشد.

پس از مطرح شدن این موضوع، از کوجیما درمورد احتمال تبدیل Death Stranding به یک مجموعه سوال شد و او در پاسخ گفت:

"من واقعا در مورد این موضوع مطمئن نیستم. مشکل‌ترین قسمت این است که وقتی شما چیز جدیدی را خلق می‌کنید، مجبورید تا یک دنباله و سپس ورژن سوم را هم حلق کنید یا اینکه ساخته‌ی شما به عنوان یک سبک جدید باقی نخواهد ماند. هنگامی که Death Stranding منتشر شود، نقاط ضعف و مثبت زیادی درمورد آن وجود خواهد داشت و این عناصر می‌توانند تبدیل به جوهره‌ی هسته‌ی اصلی شوند، اما فکر می‌کنم که بهتر است تا در یک دنباله آن را ادامه بدهم."


در حالیکه به نظر رسید کوجیما به این نکته اشاره کرد شاید یک دنباله برای Death Stranding ضروری باشد، اما یادآور شد که گزینه‌های دیگری نیز بر روی میز موجود هستند:

"بله، احتمالا حداقل 1.5 و سپس 2 بازی نیاز است تا این سبک باقی بماند و مردم از وجود آن آگاه شوند. پروژه‌های زیادی وجود دارند که به وجود آمده و پیشرفت می‌کنند مانند مجموعه‌های تلویزیونی و مواردی از این قبیل. گام‌های زیادی در مسیری که من برگزیده‌ام وجود دارند. هر چند که یک مانع جدی، پیدا کردن زمان مناسب برای ساخت دنباله‌ها و یا کشف کردن پروژه‌های جدید می‌باشد. دلیل اینکه نمی‌توانم با قاطعیت در این مورد صحبت کنم این است که من تنها 1 بدن دارن و پروژه‌های زیادی وجود دارند که من مجبور به درگیر شدن در آن‌ها هستم. و از نظر فیزیکی برایم دشوار است که کارهای زیادی را همزمان انجام دهم."

دیدگاه شما در رابطه با گفته‌های کوجیما چیست؟ ایا شما هم موافق این موضوع هستید که نباید از روی تریلر‌ها ساخته‌ی جدید او را قضاوت کرد؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر(جمعه 17 آبان9 توسط سونی بر روی PS4 منتشر می‌شود.