Menu

بیش از یک درصد کل جمعیت کره زمین Minecraft را تجربه کرده‌اند

افراد بسیاری زیادی همچنان Minecraft را تجربه می‌کنند.

رئیس استودیو Mojang، خانم هلن چیانگ، به تازگی در مصاحبه با وبسایت Business Insider اعلام کرده است که محبوب‌ترین ساخته‌شان به دستاورد بزرگی دست پیدا کرده از نظر تعداد بازیکن تمامی پیش‌بینی‌های قبلی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، تعداد بازیکنان Minecraft، یک درصد از جمعیت کل دنیا را تشکل می‌دهد. البته با توجه به بزرگی این آمار باید این نکته را در نظر داشت که تعداد بازیکنان این بازی منحصر به فرد نیست و قطعا برخی افراد Minecraft را به صورت همزمان بر روی چند پلتفرم مختلف بازی می‌کنند. فروش عنوان Minecraft در ماه مه از مرز 176 میلیون نسخه عبور کرد بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که بسیاری از بازیکنان فعال این بازی در کنار خانواده یا دوستان خود به صورت چندنفره و بر روی تنها یک کپی از بازی، به تجربه آن می‌پردازند.

Minecraft همچنان ارتقا پیدا می‌کند، به زودی قرار است پشتیبانی از قابلیت گرافیکی رهگیری پرتو به نسخه PC این بازی اضافه شود و همچنین عرضه Minecraft Earth (نسخه واقعیت افزوده بازی) نیز در دستور کار سازندگان قرار دارد. بازی هم اکنون 10 ساله شده است اما مشخصا همچنان محبوبیت بالایی دارد و شکی نیست که عملکرد Minecraft با توجه به اینکه یک بازی رایگان به حساب نمی‌آید، چشمگیر بوده است.

Minecraft اکنون بازیکنان ماهانه فعال بیشتری نسبت به Roblox، که همچنان در ماه بیش از 100 میلیون آنرا تجربه می‌کنند، دارد.