Menu

جدل فروش هفتگی بریتانیا: Borderlands 3 با شکست Gears 5 و eFootball PES 2020 صدرنشین شد

ساعاتی پیش جدول فروش هفتگی بریتانیا منتشر شد و طبق انتظارات بازی شوتر و لوت‌محور استودیو Gearbox یعنی Borderlands 3 در صدر جدول قرار گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamesIndustry.biz، این عنوان در هفته‌ی اول عرضه نصف نسخه پیشین یعنی Borderlands 2 در سال 2012 فروش داشته است؛ البته شایان ذکر است 7 سال پیش فروش دیجیتالی همانند الان پرطرفدار نبوده و تنها بخش کوچکی از بازار را شامل می‌شد.

علاوه بر این، سری Borderlands از آن زمان هم حتی برروی Xbox Live و PSN فروش و موفقیت‌هایی بزرگ داشته پس در کل نمی‌توان فروش فیزیکی هفته اول نسخه سوم را به معنای کاهش فروش سری دانست؛ چرا که حتی با وجود این کاهش فروش، باز هم با بزرگ‌ترین فروش هفته‌ی اول یک بازی در سال 2019 (در بریتانیا) روبرو هستیم.

در رده دوم اما بازی جدید Microsoft و استودیو The Coalition یعنی Gears 5 قرار دارد. این بازی نیز کم‌تر از نسخه پیشین خود فروش داشته – نزدیک به 25 درصد از فروش Gears 4 در زمان عرضه – اما خب اکنون در دوران Game Pass هستیم و مشخص نیست که این سرویس دقیقا چه مقدار برروی فروش بازی‌های فرست‌پارتی Xbox تاثیر دارد اما بدون شک بدون تاثیر نیست.

در رده سوم بازی سالیانه شرکت Konami یعنی PES که امسال با نام eFootball PES 2020 شناخته می‌شود، جای گرفته است. این بازی برخلاف 2 عنوان دیگر، با رشد فروش همراه بوده و توانسته 18 درصد بیشتر از نسخه قبلیِ خود فروش داشته باشد.

صدرنشین هفته گذشته یعنی NBA 2K20 این هفته با افتی 54 درصدی در فروش به رده چهارم رسیده و پس از آن نیز بازی نقش‌آفرینی جدید شرکت Focus Home Interactive یعنی Greedfall قرار دارد.

در زیر می‌توانید لیست 10 بازی پرفروش بریتانیا در هفته‌ی منتهی به 14 سپتامبر را مشاهده نمایید. این لیست شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها نمی‌شود در نتیجه نمی‌توان به آن به چشم آمار کلیِ فروش بازی‌های در بریتانیا نگاه کرد.

هفته گذشته

این هفته

نام بازی

ورودی جدید

1

Borderlands 3

ورودی جدید

2

Gears 5

ورودی جدید

3

eFootball PES 2020

1

4

NBA 2K20

ورودی جدید

5

Greedfall

4

6

Mario Kart 8: Deluxe

2

7

Spyro Reignited Trilogy

12

8

Grand Theft Auto V

5

9

Crash Team Racing: Nitro-Fueled

7

10

Super Mario Maker 2

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.