Menu

آغاز فعالیت خط‌ هوایی وارش در مازندران

خط پروازی بومی وارش در فرودگاه ساری با حضور مهندس محمد اسلامی استاندار مازندران، معاونت هماهنگی امور عمرانی و مشاور گردشگری استاندار، مدیرکل فرودگاه‏‌های مازندران، رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی وارش و دیگر مقامات و مسئولان استانی و فرودگاهی رونمایی شد.

مهندس محمد اسلامی، استاندار مازندران در بازدید از خط پروازی بومی ایرلاین وارش در فرودگاه ساری با اشاره به ظرفیت‏های گردشگری و ضرورت وجود زیرساخت‏های محلی و استانی بویژه حمل و نقل هوایی و اینکه فرودگاه‌ها در کشورهای مختلف یکی از جلوه‌های توسعه یافتگی است بیان داشت: راه‌های دسترسی به فرودگاه باید بسیار مطلوب باشد و همه دستگاه‌های متولی باید همراهی نمایند و توسعه روشنایی و طول باند، پیرامون و مسیر باند باید اتفاق بیفتد.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه استان نیاز به فعال کردن و به کارگیری همه ظرفیت‌هایی دارد که به ساختن و شکوفایی کشور امید و باور دارند ادامه داد: وظیفه حاکمیت، هماهنگی، پشتیبانی، هموارسازی امور، حمایت، مراقبت و تأمین فضای امن است تا افراد، وظایف‌شان را مطابق استانداردها انجام دهند.

وی در ادامه به وضعیت فرودگاه‌های استان و ظرفیت حمل و نقل هوایی استان مازندران اشاره کرد افزود: از روز نخست حضور خود در استان تأکیدات لازم و مذاکرات بالادستی را برای توسعه حمل و نقل هوایی انجام داده‏ام.

مهندس اسلامی افزود: امروز استان مازندران شاهد نقطه عطفی در جهت توسعه پرواز در مسیر‏های پروازی است و امید است با شروع عملیات پروازی ایرلاین وارش، مازندران نقطه اتصال همه مراکز استان‏ها و بخشی از آسیای میانه شود.

استاندار مازندران در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه باید فرصت بهره‏مندی از موهبت الهی و طبیعت زیبای حاشیه دریای خزر برای همه مردم کشور و کشورهای منطقه فراهم شود بیان داشت: با تعریف یک بسته سیاحتی، اقامتی، پروازی و پذیرایی و ارایه خدمات سفر هوایی در مسیر رفت و برگشت، این مهم محقق می‌شود و کمک می‌کند که ارز از کشور خارج نگردد.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم پروازهای ایرلاین وارش از پایان مردادماه امسال با پنج هواپیمای ایرباس برقرار شود و امور مرتبط با پرواز با یک سیستم یکپارچه و هماهنگ پیش برود تأکید کرد : لازم است ظرفیت حمل و نقل فرودگاه‌های استان را افزایش دهیم تا پروازها اقتصادی شود و ارگان‌ها، دستگاه‌های دولتی و پروژه‌های ما، رفت و آمدهای خود را با پروازها برنامه‌ریزی نمایند و تورها نیز از این توانمندی به طور ویژه استفاده نمایند.

وی افزود: تا پایان سال ۹۷، اتفاقات خوبی در فرودگاه‌های مازندران رقم خواهد خورد و شاهد نرخ رشد جابجایی مسافر بطور همزمان خواهیم بود.

مهندس محمد اسلامی در ادامه مراسم از طرح های فرودگاه های استان مازندران، جاده دسترسی و واریانس منتهی به فرودگاه، عملیات نصب دکل های جدید اتصال انرژی وزارت نیرو در جهت کاهش ارتفاع و رفع موانع پروازی و طرح توسعه ترمینال‏های فرودگاه ساری بازدید کرد و اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شده و توسعه زیر ساخت ها بتوان رشد پروازی و اعزام و پذیرش مسافر را تا ۴ برابر ظرفیت فعلی افزایش داد .

در پایان مراسم، مهندس سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‏های استان مازندران، عملکرد دو ساله فرودگاه‏های استان را به استحضار استاندار رساند و از همکاری و مساعدت مقامات استانی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‏ها و ناوبری هوایی ایران در جهت تأمین اعتبارات لازم و تصویب بودجه کافی برای انجام پروژه‏های استان قدردانی کرد .

نوشته آغاز فعالیت خط‌ هوایی وارش در مازندران اولین بار در سفر آنلاین. پدیدار شد.