Menu

معرفی بازی فوتبال سوپراستار

"فوتبال سوپراستار" یک بازی با محوریت مربی‌گری یک تیم فوتبالی است که به شما امکانات و اختیارات کامل مدیریت یک تیم فوتبالی را می‌دهد. با پردیس‌گیم همراه باشید تا به معرفی این بازی بپردازیم.

قطعا مربی‌گری و شبیه‌سازی مدیریت یک باشگاه فوتبالی، یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های ممکن برای طرفداران این ورزش محبوب است و طی سال‌های اخیر بازی‌های زیادی با این محوریت منتشر شده‌اند، از Dream League Soccer تا بازی‌های کامپیوتری نظیر Football Manager؛ این بازی‌ها سعی دارند تا برای کسانی که می‌خواهند به طور جدی‌تر و عمیق‌تر بازی فوتبال و ساز و کار مدیریت و مربی‌گری یک باشگاه را دنبال کنند، یک تجربه سرگرم کننده و در عین حال درگیرکننده را ارائه دهند.

اخیرا استودیو گامگوس گیمز یک بازی جدید در این سبک را روانه بازار کرده است که "فوتبال سوپراستار" نام دارد و با تجربه این بازی می‌توانیم اذعان کنیم که برای گیمرهای ایرانی که می‌خواهند بر روی موبایل‌های اندرویدی یک تجربه مربی‌گری بهینه، ساده و در عین حال سرگرم کننده را دنبال کنند، یک گزینه جدید و جذاب پیدا شده است. این عنوان یک بازی شبیه‌ساز مربی‌گری فوتبال است که شما را در نقش یک مربی قرار می‌دهد و شما با انتخاب یک کشور و لیگ موردنظر، شروع به رقابت می‌کنید.

معمولا بازی‌های شبیه‌ساز مربی‌گری فوتبالی بیشتر بر روی شیوه‌های مدیریت بازیکنان، مدیریت منابع، خرید و فروش‌ها و … تمرکز می‌کنند و کمتر به سمت ارائه یک گیم‌پلی کامل می‌روند اما نکته‌ای که "فوتبال سوپراستار" را کاملا متمایز می‌کند، ارائه گیم‌پلی برای انجام بازی فوتبال است، بدین ترتیب شما در این بازی فقط نقش یک مربی را ندارید و می‌توانید گیم‌پلی بازی را نیز کنترل کنید. پس تا اینجا می‌توان نتیجه گرفت که کلیت بازی فوتبال سوپراستار بر محوریت شبیه‌سازی مدیریت و مربی‌گری تیم فوتبال و البته انجام گیم‌پلی آن است، اما کیفیت این بخش‌ها در چه حدی است؟

معمولا در بازی‌های شبیه‌سازی مربی‌گری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش توتوریال و آموزش آن است. شما در این بازی‌ها با دهه‌ها و بعضا صدها فرمان و مکانیزم مختلف سر و کار دارید و فقدان یک بخش آموزشی جامع می‌تواند از همان ابتدا شما را از بازی فاصله دهد. اما خوشبختانه "فوتبال سوپراستار" قدم اول یعنی ارائه بخش آموزشی جامع و در عین حال ساده را بخوبی برداشته و شما خیلی سریع با گیم‌پلی بازی و مکانیزم‌های مدیریت و مربی‌گری تیم آشنا خواهید شد.

نکته مهم این است که این بازی صرفا شما را نقش در یک مربی‌گری قرار نمی‌دهد بلکه شما عملا نفر اول باشگاه هستید و در تمامی بخش‌ها و زمینه‌های ممکن که بر روی عملکرد تیم تاثیرگذار است، نقش کلیدی تیم را بر عهده دارید.

بازی بخش‌های مختلفی را برای مدیریت کردن تیم به شما ارائه می‌دهد، از استادیوم و محوطه تمرین و سالن بدنسازی گرفته تا تیم جوانان و مرکز استعدادیابی و بخش پزشکی که هر کدام از این بخش‌ها خود دارای جزئیاتی هستند که به طور مستقیم بر روی گیم‌پلی تاثیر می‌گذارند.

خوشبختانه "فوتبال سوپراستار" تجربه عمیقی را ارائه می‌دهد و صرفا یک بازی ساده مربی‌گری با گیم‌پلی ابتدایی نیست. سازندگان تلاش کرده‌اند که نحوه تعامل شما با بازیکنان، شیوه مدیریت تیم، تاثیرگذاری عناصری نظیر شرایط فیزیکی بازیکنان، رابطه بازیکنان، فضای رسانه‌ای تیم و چندین مورد دیگر کاملا بر روی گیم‌پلی تاثیرگذار باشند تا تجربه بازی برای مخاطب عمق و سرگرمی لازم را به همراه داشته باشد.

ارتباط با مدیریت و هیئت مدیره تیم و ایجاد تارگت و هدف از طریق آن‌ها برای شما یکی دیگر از نکات جالبی است که باعث شده بار سرگرمی بازی برای شما افزایش پیدا کند.

اما از این امکانات بگذریم، به یک ویژگی جالب که در ابتدای مقاله گفتیم میرسیم، یعنی توانایی انجام بازی فوتبال؛ در بازی با اینکه شما فقط لحاظ حساس را می‌توانید بازی را انجام داده و کنترل کنید، اما همین موضوع موجب شده تا فضای بازی صرفا در منوها و تنظیمات مربی‌گری و مدیریتی خلاصه نشود و گاهی اوقات خود به درون زمین رفته و لذت انجام بازی را تجربه کنید.

"فوتبال سوپراستار" با ارائه چندین بخش مختلف و متنوع که به طور کامل بر روی آینده تیم شما و نحوه عملکرد بازیکنان و باشگاه تاثیرگذار است، خود را فراتر از یک بازی ساده و سطحی فوتبالی نشان می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت که بازی "فوتبال سوپراستار" برای آن دسته از گیمرهای موبایلی ایرانی که می‌خواهند تجربه‌ای سرگرم کننده از مربی‌گری یک تیم فوتبال را داشته باشند و در عین حال یک گیم‌پلی ساده موبایلی بر مبنای بازی فوتبال را تجربه کنند، یک گزینه جذاب و مناسب است.

شما می‌توانید بازی "فوتبال سوپراستار" را به طور رایگان از طریق کافه بازار دریافت نمایید.