Menu

توضیحاتی درباره ماهیت گیم‌پلی Death Stranding، سیستم Strand، بخش آنلاین و موارد نشان داده شده در نمایش گیم‌پلی آن

بالاخره تا حدودی می‌دانیم که سیستم Strand در بازی Death Stranding و بخش آنلاین آن چگونه کار می‌کند. در طول نمایش گیم‌پلی این بازی در نمایشگاه TGS که نزدیک به یک ساعت طول کشید، نگاهی به موتورسواری، باس فایت، مخفی‌کاری، مبارزات، نوشیدنی Monster Energy و سیستم Strand انداختیم.

سیستم Strand در Death Stranding


کوجیما همیشه گفته این بازی درباره "طناب‌ها" است و بازیکنان را به سمت یکدیگر می‌کشد تا با همکاریِ هم به هدف خود دست یابند. هدف Death Stranding سفر از سمت شرق به غرب آمریکاست تا زیست‌‌گاه‌ها را به یک منبع نیرو متصل کرده و محموله‌ها ارائه شوند.

در طول این سفر، شما با بقایای بازیکنان دیگر روبه‌رو خواهید شد. تریلرهای قبلی Death Stranding شخصیت اصلی بازی یعنی Sam Porter Bridges (با بازی نورمن ریداس) را در حال جاگذاری طناب‌های صخره‌نوردی و نردبان‌ها نشان داده تا از میان موانع و شکاف‌ها عبور کند. اگر شما این ابزار را همان‌جا به‌صورت رها شده بگذارید، احتمالا بقیه بازیکنان آنلاین دیگر از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

بازیکنان همچنین می‌توانند محموله‌های رها شده توسط بازیکنان دیگر را بردارند یا پیغامی برای بازیکنان دیگر بگذارند و مکان‌های مهم و جالب را برای سایر افراد علامت‌گذاری کنند. در یک صحنه، سم را در حال استراحت در جایی می‌بینیم که موسیقی هم در حال پخش است و آن پناه‌گاه را در واقع یک بازیکن آنلاین دیگر برای استفاده سایر افراد آنلاین ساخته است. در بخش دیگر، سم می‌تواند سوار یک موتورسیکلت شود که توسط یک بازیکن در آنجا رها شده است. شاید از خود بپرسید اصلا چرا کوجیما وسط نمایش گیم‌پلی می‌آید حمام کردن شخصیت اصلی را نشان می‌دهد و دختر منشی هم تعجب می‌کند. مشکل اینجاست که ما ژاپنی بلد نیستیم و هیچ‌یک از حرف‌ها را درک نکردیم اما کوجیما قصد داشت یک عنصر آنلاین دیگر را نشان دهد. پیش از این گفتیم که بازیکنان می‌توانند مناطق جالب را برای سایر افراد آنلاین علامت‌گذاری کنند و این حمام هم توسط یک شخص دیگر برای ما علامت‌گذاری شده بود و کوجیما قصد نشان دادن این المان را داشت.

هنگامی که سم در مقابل BTها (دشمنان روحی و خیالی از تریلرهای اولیه که اثر انگشت و دست‌های مشکی را با حضور خود بر جای می‌گذارند) قرار می‌گیرد، سایر بازیکنان آنلاین به او کمک می‌کنند. بعد از اینکه تعدادی از آن‌ها را با سلاح خود از بین می‌برد، با یک باس فایت که شکل سگی بزرگ را به خود دارد، روبه‌رو می‌شود. این مبارزه در شهری در حال غرق درون یک باتلاق سیاه و روغنی شکل می‌گیرد. شما باید با حفظ تعادل و ماندن روی سقف ماشین‌ها و ساختمان‌های در حال غرق شدن، زنده بمانید.

شما می‌توانید هر زمان که بخواهید درخواست کمک کنید تا منابع آنلاین نزدیک به شما به دادتان برسند. در این مبارزه، سم درخواست کمک از یک بازیکن آنلاین دیگر را می‌کند. این بازیکن وقتی می‌بینید که ما در چه مخمصه‌ای گیر افتاده‌ایم، تصمیم می‌گیرد با پرتاب کیسه خون و نارنجک برای ما، در این مبارزه کمک‌‌حال‌مان شود.

با انجام تمام این کارها می‌توانید ارز درون بازی را به‌دست آورید، آن هم تنها ارزی که اکنون در سال 2019 اهمیت دارد: لایک‌های رسانه‌های اجتماعی. تمام اقدامات بازیکن قابل لایک کردن هستند اما لایک‌های درون Death Stranding نوعی ارزش با خود به‌همراه دارند.

مبارزه و کاوش در Death Stranding


شما می‌توانید محموله‌های بسیار زیادی در Death Stranding حمل کنید. حتی می‌توانید قطعات بیشتری را هم با چسباندن آن‌ها به سایر بخش‌های بدن سم با خود حمل کنید. این باعث کاهش سرعت و مصرف بیشتر استقامت می‌شود اما با تکمیل یک ماموریت در حالی که حجم محموله‌های شما پر باشد، پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد. در حالی که مبارزات و مخفی‌کاری سنتی در Death Stranding وجود دارند، به‌نظر می‌رسد مانع اصلی در این بازی، خود محیط است. در ابتدای این نمایش گیم‌پلی، سم چندین دقیقه را صرف رد شدن از یک رودخانه کوچک می‌کند.

او سپس به دام آب عمیق می‌افتد و باید در حالی که جریان آب او را با خود می‌برد، دست‌وپا بزند و کوله پشتی‌اش هم کار را برایش سخت‌تر می‌کند. اگر مراقب نباشید، ممکن است برخی از وسایل و محموله‌های خود را از دست بدهید. سم همچنین بعد از این وقایع، مجبور به استراحت است چراکه درگیری با آب سطح انرژی او را بسیار کاهش داده است. خوشبختانه در این مقطع می‌توان از نوشیدنی‌های Monster Energy (که در واقع تبلیغاتی برای محصول دنیای واقعی آن‌هاست) استفاده کرد.

کتونی‌های شما ممکن است با آسیب‌رسانی توسط آب یا در طول سفر خراب شوند پس باید ذخیره داشته باشید. اگر محموله‌های سم را پر کنید، باید به کنترل وزن آن بپردازید تا بخاطر سنگینی بار به زمین نیفتد. BB (همان بچه) اگر خراب‌کاری کنید، می‌ترسد بنابراین باید در کنار استقامت، سلامتی، کتونی و مثانه خود، مراقب وضعیت ذهنی آن بچه هم باشید. بله در دنیای این بازی امکان ادرار کردن هم وجود دارد. در برخی زیست‌گاه‌ها هم می‌توانید توالت‌هایی برای انجام کار دیگر هم پیدا کنید.

شما می‌توانید هرجا که بخواهید به استراحت بپردازید و دقایقی را به ماساژ شانه‌ها، کشش پاها، آرام‌ کردن BB و خوابیدن اختصاص دهید. همچنین یک هارمونیکا هم برای BB وجود دارد که احتمالا بهترین گزینه است.

ربات‌های اسکلتی خارجی و وسایل نقلیه در Death Stranding


البته قرار نیست در یک سرزمین عظیم و زیبا فقط به قدم زدن بپردازید. ما بالاخره نگاهی به مبارزات هم انداختیم که دارای روش‌های غیر کشنده زیادی مثل سایر بازی‌های کوجیماست. یک ابزار شبیه به کابل فیبر به نام رشته (Strand) در بازی وجود دارد که می‌توانید از آن برای خفه کردن دشمنان استفاده کنید البته آن‌ها را "با رشته اتصال می‌دهیم" بنابراین در واقع این کار کشتن نیست. همچنین یک سلاح دیگر هم نشان داده شد که می‌توان برای بستن دشمنان استفاده کرد.

البته مبارزات تن به تن هم هستند. همچنین از محموله‌های خود می‌توانید برای ضربه زدن یا پرتاب کردن به سمت دشمنان استفاده کنید. سم در یک صحنه از ربات‌های اسکلتی خارجی استفاده می‌کند تا سرعت دویدن خود را برای رسیدن به یک ماشین و بیرون آوردن راننده آن افزایش دهد. خیلی زود یکی از دشمنان با وسیله خود این ربات را از کار می‌اندازد. او سعی بر فرار دارد اما با یک پرتگاه عظیم روبه‌رو می‌شود بنابراین از یک ربات اسکلتی خارجی دیگر برای پرش بلند استفاده می‌کند.

ما همچنین نگاهی به ربات اسکلتی خارجی قدرت و نیرو هم انداختیم که ظاهرا برای حمل وسایل و مبارزات استفاده می‌شود. شما همچنین می‌توانید محموله‌ خود را به یک اسکیت تبدیل کنید.

تمام این ربات‌های اسکلتی و وسایل نقلیه، با باتری کار می‌کنند. نهنگ‌های مرده تریلر اول Death Stranding و روغن‌های سیاه (البته دقیقا نمی‌دانیم آن‌ها چه هستند) به‌نظر بر تغییرات آب‌وهوا در دنیا تاکید دارند. سایر بازیکنان می‌توانند ایستگاه‌های شارژ کردن بسازند تا بازیکنان آنلاین دیگر از آن‌ها برای نیرو بخشیدن به وسایل خود استفاده کنند.

بازی Death Stranding به‌صورت انحصاری در روز 17 آبان برای PS4 منتشر خواهد شد.