Menu

چرا Valve در رابطه با قراردادهای انحصاری فروشگاه Epic Games صحبت نمی‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید امکان دارد توسعه‌دهندگانی که بازی‌های خود را به صورت انحصاری برروی فروشگاه Epic Games عرضه می‌کنند، با مشکلاتی نظیر پیام‌هایی مملو از خشم و تهدید و یا موجی از نقدهای منفی (Review Bomb) مواجه شوند؛ و خب به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، تقریبا این مهم‌ترین دلیلی است که چرا Valve از زمان Metro Exodus دیگر در رابطه با این موضوع صحبت نمی‌کند.

زمانی که اعلام شد بازی Metro Exodus به صورت انحصاری برروی فروشگاه Epic Games منتشر خواهد شد، Valve با انتشار بیانیه‌ی‌ پیشِ‌رو به آن واکنش نشان داد: "ما فکر می‌کنیم تصمیمِ حذف بازی از Steam مخصوصا بعد از مدتِ طولانی پیش‌خریدِ بازی، عملکردی ناعادلانه نسبت به مشتریان این پلتفرم است. "

البته Valve از آن زمان به خاطر پیدایش موج آزار و اذیت تقریبا هر کسی که پروژه‌ی مورد نظر دخیل بوده، حتی نویسنده سری کتاب‌های Metro، دیگر چنین کاری انجام نداده است.

به تازگی یکی از توسعه‌دهندگان تجاری Steam یعنی "ناتانیئل بلو" به وبسایت Kotaku گفته که Valve قصد نداشته "مردم را ناراحت کند" ولی از این موضوع آگاه است که نظرات و صحبت‌های آن‌ها می‌تواند در این موضوع تاثیرگذار بوده و و به عنوان عاملی برای تهییج آزار و اذیت‌ها تلقی شود.

"در آینده ما به دیگر در این مورد صحبت نکردیم چرا که قصد ما ناراحت‌کردن جامعه گیمینگ و یا باعث آزار و اذیت‌شدن کسی نیست. هدف ما نزدیک‌کردن توسعه‌دهندگان به مشتریان، ایجاد محیطی امن و باارزش برای گیمرها و بازی‌کردن و در مجموع تمرکز برروی این موضوعات است."

علیرغم جنجال‌های پیرامون این موضوع، فروشگاه Epic Games در چند ماه اخیر به بستن قرادادهای انحصاری با بازی‌های مختلف اعم از Shenmue 3 ،Control و Borderlands 3 ادامه داده است. البته اکثر این بازی‌ها به صورت زمانی در انحصار Epic Games قرار دارند و پس از مدتی برروی Steam نیز عرضه خواهند شد.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.