Menu

با نمرات و نقدهای بازی Blair Witch همراه باشید؛ نه چندان ترسناک

Blair Witch جدیدترین ساخته استودیو سازنده عنوان Layers of Fear و Observer یعنی Bloober Team در سبک وحشت روان‌شناختی/بقا است که اخیرا توسط Lionsgate Games برای دو پلتفرم PC و Xbox One عرضه شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نمرات و نقدهای این عنوان و خواهیم دید که این بازی در جلب نظر منتقدها چگونه عمل کرده است.

God is a Geek: 90/100

Blair Witch در انتقال حس و حال اولین فیلم سینمایی این سری، موفق عمل کرده و همان پارانویا و حس ترسی را در بازیکن ایجاد می‌کند که فیلم آن در زمان اکران خود در سال 1999 برای بسیاری از تماشاگران خلق کرد.

IGN: 88/100

Blair Witch تجربه‌ای هولناک از گشت و گذار در جنگل است و شایستگی این را دارد که در کنار سردمداران سبک وحشت همچون Amnesia ،Silent Hill و دیگر بازی‌های شایسته این سبک قرار گیرد.

Areajugones: 82/100

Bloober Team در خلق یک بازی ترسناک جدید موفق عمل کرده است و با وجود اینکه به شدت به پیش زمینه داستانی دنیایی که توسط اولین فیلم سینمایی این سری خلق شد، وفادار است اما می‌تواند خود را بعنوان یک محصول منحصر به فرد معرفی کند. مکانیک‌ها، حال و هوا و طراحی هنری آن به نحوی گرد هم آمده که می‌تواند با احترام به هوش بازیکن و بدون متوصل شدن به روش‌های تکراری ترساندن، ترس را در وجود بازیکن تزریق کند.

Attack of the Fanboy: 80/100

فرنچایز Blair Witch سال‌هاست که نتوانسته حس جادویی اولین فیلم خود را بار دیگر به مخاطبین منتقل کند اما ساخته Bloober Team، به لطف استفاده موثر از داستانی روان‌شناختی و ارائه یک گیم‌پلی تازه و جذاب در سبک وحشت، تجربه‌ای شایسته و نزدیک به فیلم سینمایی Blair Witch 1999 را ارائه داده است.

The Games Machine: 72/100

Blair Witch تلاش می‌کند که بدون آنکه ردی از فیلم‌های سینمایی به جا بگذارد، داستان خود را روایت کند اما نمی‌تواند آنطور که باید توجه بازیکنان را تا پایان ماجراجوی به خود جلب کند. با وجود اینکه Bloober Team مکانیک‌های جدید جذابی را ارائه کرده است اما با پیشرفت داستان و همزمان با تلاش بازیکن برای کشف رازهای زندگی گذشته الیس، بازی نیز تاثیرگذاری خود را از دست می دهد.

VideoGamer: 70/100

Blair Witch در ایجاد تنش و اضطراب برای بازیکن فوق العاده عمل کرده و در جنگل‌های نفرین شده خود، شما را غرق خواهد کرد اما گاهی اوقات، در عمل نیز چنین کاری را با شما انجام می‌دهد (اشاره به گم کردن راه و سرگردان شدن در جنگل). اما به لطف یک دوربین فیلمبرداری جادویی و البته سگ وفادار خود می‌توانید بر این مشکل غلبه کنید.

Game Informer: 70/100

گشت و گذار در این بازی بیشتر از اینکه ترسناک باشد، خسته کننده است. خصوصا زمانی که متوجه می‌شوید در اغلب اوقات خطری تهدیدتان نمی‌کند. در عوض، تجربه بازی بیشتر شامل یافتن عروسک‌های چوبی و قدم زدن در تاریکی است.

GameSpot: 50/100

با وجود همه اضطراب و فشارهای روانی‌ای که حال و هوای آن القا می‌کند اما Blair Witch نمی ‌واند جو ترسناک خود را تا پایان حفظ کرده و در نهایت با پایان بندی خود، همه چیز را از دست می‌دهد.

میانگین نمرات بازی:

نسخه PC براساس 33 نقد: 69 | نسخه Xbox One بر اساس 16 نقد: 72