Menu

با نمرات و نقدهای بازی Gears 5 همراه باشید؛ دور از جنگ، دور از نوآوری

بازی Gears 5 سرانجام تا چند روز دیگر در دسترس قرار می‌گیرد. این بازی نوید پیشرفت و تغییرات بسیاری را نسبت به نسخه قبلی خود یعنی Gears of War 4 می‌داد و عناصر نقش‌آفرینی و جهان‌باز را به خود اضافه کرده است اما آیا این تغییرات و رویکرد جدید مثبت بوده‌اند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به نقدها و نظرات منتقدان بیندازیم.

در صورت انتشار نمرات و نقدهای بیشتر و تغییر در متا، این پست به‌روزرسانی خواهد شد.

God is a Geek: 100/100

"اگر فکر می‌کردید به یک بازی دیگر از Gears of War نیازی ندارید، سخت در اشتباه بودید. Gears 5 یک موفقت طوفانی و بازگشتی موفقیت‌آمیز برای این سری است. این همان بازی فرست پارتی است که Xbox به‌شدت به آن نیاز داشت."

MondoXbox: 95/100

"Gears 5 با بهبود زیاد در بخش داستانی، حالت‌های بخش چندنفره و گزینه‌های شخصی‌سازی فراوان، تبدیل به متنوع‌ترین، کامل‌ترین و عمیق‌ترین تجربه در این فرانچایز شده است. استودیوی Coalition با افزودن برخی عناصر جدید توانسته بازی را بهبود ببخشد و در عین حال به ریشه‌ها وفادار مانده و عملکرد فنی فوق‌العاده‌ای داشته است. هریک از دارندگان Xbox قطعا باید به تجربه این بازی بپردازند."

Critical Hit: 90/100

"قطعا سازندگان در ساخت Gears 5 اشتباهاتی انجام دادند، مخصوصا با رویکرد جهان‌باز آن که حس مرده‌ و بی‌جانی دارد اما Gears 5 بازی اطمینان‌ بخش‌تری از استودیویی است که ثابت کرده می‌تواند عناوین خوبی از Gears of War بسازد. بزرگ‌تر، بهتر و زیباتر – و یک قدم بزرگ در جهتی درست برای این سری. اکشن بازی عالی است و نویسندگی آن لحظات شوخ‌طبع و عاطفانه‌ای دارد و تعداد حالت‌های بخش چندنفره زیاد هستند. اگر فقط یک دلیل برای خرید اشتراک Xbox Game Pass لازم بود، همین کافی است."

Game Informer: 85/100

"Gears 5 دقیقا همان چیزی است که باید باشد. کاوش در جهان‌باز آن مشکلاتی دارد اما این باعث نمی‌شود تا از طوفانی که Coalition به‌طور ماهرانه در میدان نبرد بازی به راه انداخته غافل شویم. بخش داستانی بازی سرگرم کننده است که پایان شوکه کننده‌ای دارد و قطعا نوید ساخت دنباله را می‌دهد. من از حالا منتظر بازی بعدی هستم."

GamesRadar+: 80/100

"Gears 5 هیچ‌یک از ویژگی‌های گذشته را بازآفرینی نمی‌کند یا نوآوری خاصی در آن‌ها ایجاد نکرده اما تغییرات آن به حدی بوده که شوتر کاورگیری آن حس یکنواختی نداشته باشد. در طول بررسی متقاعد شده بودم که Gears of War به یک تغییر بزرگ و ریسک زیاد نیاز دارد اما Coalition مسیر متفاوتی برای پیشرفت پیدا کرده و از مکانیک‌های جدید برای اصلاح ویژگی‌های قدیمی استفاده نموده تا کل بازی بدرخشد."

New Game Network: 73/100

"Gears 5 تجربه اکشن آشنایی ارائه می‌دهد که طرفداران خود را راضی می‌کند و بعدا به بخش چندنفره گسترش‌یافته آن جذب می‌شوند اما با این حال بخش داستانی ناجور و فقدان نوآوری در گیم‌پلی بدان معناست که سایر افراد با تجربه نکردن این بازی چیزی از دست نمی‌دهند."

USgamer: 60/100

"Gears 5 توسط گیم‌پلی شوتر کاورگیری قوی خود و یک بخش داستانی که از ایجاد سوال‌های مشکل‌ساز ترسی ندارد، نجات یافته اما بخش بدون تغییر Horde و افتضاح به بار آمده با حالت Escape اجازه نداده‌اند تا این نسخه یک قدم روبه‌ جلوی بزرگ برای این سری باشد."

میانگین نمرات بازی براساس 37 نقد: 86