Menu

GOG از انحصاری کردن بازی‌ها برای فروشگاه خود به عنوان یک استراتژی تجاری استفاده نخواهد کرد

در حال حاضر وضعیت PC Gaming بخاطر اعمال اخیر Epic Games چندان مطلوب نیست. بحث‌ها و صحبت‌های بسیار زیادی وجود دارد که بنظر می‌آید هیچگاه به اتمام نمی‌رسند. اکثر این جدل‌ها بدلیل خریده شدن بازی‌های ترد-پارتی توسط Epic Games برای فروش انحصاری فقط برروی فروشگاه خودشان می‌باشد. چه موافق آن باشید چه مخالف آن، این راهی است که Epic Games پیش گرفته تا با غول صحنه‌ی PC گیمینگ یعنی Steam رقابت کند.

شرکت دیگری مدت‌ها است مشغول رقابت با Steam می‌باشد CD Projekt RED است که بوسیله فروشگاه GOG بازی‌ها را به فروش می‌رساند اما بنظر می‌رسد این شرکت راه دیگری را پیش گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، مدیر روابط اجتماعی و ارتباطات جهانی این شرکت یعنی "مارسین تراتچیک" (Marcin Traczyk) در رابطه با استراتژی‌‌‎شان برای پیشرفت این فروشگاه صحبت‌هایی کرد. ایشان اشاره کرد که این شرکت قصد ندارد مانند Epic Games به انحصاری کردن عناوین مختلف روی بیاورد و در عوض می‌خواهند با انجام کارهای نوین کاری کنند که مشتری قانع شود خدمات آن‌ها انتخاب خوبی است:

"ما همیشه موافق رقابت هستیم و این در هر کسب و کاری وجود دارد. ما در حال تطابق خود با وضع فعلی بازار هستیم اما در عین حال با راه حلی که ارائه می‌دهیم با بازیکنان قدرت انتخاب خواهیم داد."

شایان ذکر است که این شرکت قبلا بازی Thronebreaker (یک عنوان اسپین-آف از Witcher) را بصورت انحصاری برروی فروشگاه خود منتشر کرد و مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت اما تراتچیک هیچ ترسی از بیان این حقیقت ندارد:

"با Thronebreaker، ما بصورت انحصاری شروع کردیم و بعد تصمیم گرفتیم آن‌را در دسترس مخاطبان وسیع‌تری نیز قرار دهیم. آن موقعیت به ما ثابت کرد که انحصارطلبی ممکن است برای ما خوب کار نکند چون ما نمی‌خواهیم تنها عده‌ی معدودی از مردم به بازی دسترسی داشته باشند."

هنوز مشخص نیست که Epic تاکنون چقدر با این استراتژی موفق بوده اما چیزی که مشخص است این است که GOG راه دیگری را پیش گرفته است. در پایان نظر خود را در رابطه با این خبر با ما به اشتراک بگذارید.