Menu

اطلاعاتی جدید از Cyberpunk 2077 منتشر شد؛ از ساخت شخصیت و شخصی‌سازی گرفته تا آزادی عمل در پیشبرد مراحل و طراحی Night City

درست است که نسل فعلی رو به اتمام است و به زودی نسل جدید کنسول‌ها و تکنولوژی آغاز خواهد شد ولی این نسل هنوز لیستی از بازی‌های بزرگ و مهم برای عرضه دارد که عده‌ی بسیاری نیز منتظر آن‌ها هستند. گل سرسبد این لیست بازی جهان‌باز و نقش‌آفرینی Cyberpunk 2077، آخرین ساخته‌ی استودیو خوش‌نام CD Projekt Red است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، با اینکه تاکنون اطلاعات مختلفی از بازی منتشر شده بود، اما چند روز پیش CD Projekt Red در کنار استریم 15 دقیقه‌ای از گیم‌پلی بازی، استریمی 1 ساعته از گفت‌وگو با سازندگان بازی را نیز پخش کرد که در آن اطلاعاتی جدید و مهیج از بازی به اشتراک گذاشته شد.

در طول این استریم، توسعه‌دهندگان استودیو CD Projekt Red درمورد چیزهایی نظیر طراحی شعر Night City، رویکرد و طراحی ماموریت‌های جانبی، ویژگی‌های شخصی‌سازی و انتخاب‌های داستان پس‌زمینه شخصیت اصلی اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتند.

در مجموع اطلاعات مهیج و مختلفی از بازی منتشر شدند که در زیر جدیدترین و مهم‌ترین‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

مسیرهای زندگی و ساخت شخصیت

Cyberpunk 2077 به بازیکنان اجازه خواهد داد تا در ابتدای بازی داستان پس‌زمینه و مسیر زندگی شخصیت خود را از میان 3 گزینه Nomads ،Corporate و یا Street Kid انتخاب کنند؛ ولی همان‌طور که CD Projekt Red تاکید داشت، این داستان و مسیر از پیش تعیین‌شده نیست و بازیکنان می‌توانند با تصمیم‌ها و کارهای خود آن را در بازی تغییر داده و روند پیشرفت و رشد شخصیت خود را تغییر دهند.

طراحی ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی

پس از موفقیت The Witcher 3، عنوانی که ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبش‌اش به صورت باورنکردنی و حیرت‌آوری خوب طراحی شده بودند، CD Projekt Red گروهی از افراد را تنها مسئول این کرده که برای بازیکنان فعالیت‌ها و کارهایی اضافه و مختلف برای انجام‌دادن طراحی کنند. همان‌طور که در استریم پخش‌شده اعلام شد، هدف تمامی این چیزها ارائه راه‌هایی بیشتر به بازیکنان برای تعامل با دنیای Cyberpunk 2077 و درگیرشدن با آن است.

همانند The Witcher 3 که شما می‌توانستید از طریق برخی از NPCها و تابلوهای اعلانات به پذیرش و انجام ماموریت‌های جانبی بپردازید، در Cyeberpunk 2077 نیز گروهی خاص به نام Fixerها وجود دارند که در چنین مواردی به شما کمک خواهند کرد.

طراحی Night City

شهر Night City شاید از لحاظ اندازه به بزرگی دنیای The Witcher نباشد ولی CD Pojekt Red قول داده که با محیطی شلوغ و مملو از جزئیات روبرو خواهیم بود. طبق گفته‌های توسعه‌دهندگان بازی در استریم چند روز پیش، اینکه CDPR از معماران و شهرسازان واقعی برای طراحی Night City کمک گرفته تا Night City و طراحی آن کاملا باورپذیر بوده و جزئیات به خوبی با آن همخوانی داشته باشند.

طراحی استایل و شخصی‌سازی شخصیت

یکی از هیجان‌انگیز ترین بخش‌های استریم Deep Dive، این بود که توسعه‌دهندگان اعلام کردند بازیکنان می‌توانند برای شخصی‌سازی و طراحی ظاهر شخصیت خود از لوازم و آیتم‌های مختلفی استفاده کنند؛ آن‌هم بدون اینکه نگران کاهش یا تحت‌تاثیر قرارگرفتن صفات و ویژگی‌های وی باشند. مطمئنا تمامی ما در موقعیتی بوده‌ایم که از یک لباس یا آیتم زیبا و جذاب به خاطر اینکه تاثیری منفی در قدرت شخصیت‌مان داشته،‌ گذشته‌ایم و یا برعکس آن، علیرغم کاهش قدرت از آیتمی خاص استفاده کرده‌ایم. این چیزیست که CDPR سعی کرده آن را در Cyberpunk 2077 به حداقل برساند. این ویژگی چیزیست که برخی دیگر از بازی‌های RPG نیز آن را انجام داده‌اند و بدون شک دیدن اینکه CD Projekt Red نیز این قابلیت آزاردهنده و تاحدی قدیمی را دور انداخته، لذتبخش است.

استفاده از لوازم و اسلحه‌های سایبری در هر زمان

یکی از اصلی‌ترین کلیدهای موفقیت در Night City شخصی‌سازی درست و اضافه‌کردن ویژگی‌های لازم به V است. در طول استریم Deep Dive، توسعه‌دهندگان CD Projekt Red نگاهی کوچک به ویژگی Cyberware داشته و نشان دادند که این ویژگی چه تغییراتی در گیم‌پلی بازی ایجاد می‌کند. چه قصد داشته باشید که همانند یک تانک به دل دشمنان زده و یا همانند یک نینجای سایبری به صورت مخفیانه مبارزه کنید، اسلحه‌ها و لوازم سایبری چیزهایی هستند که باید از آن‌ها استفاده کنید.

کشتن یا نکشتن؛ مساله این است

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شده بود،‌ آزادی و انتخاب اینکه رویکردتان در مقابل هر موقعیت چه چیزی باشد، یکی از بخش‌های اصلیِ تجربه‌ی Cyberpunk 2077 است؛ این بدین معناست که اگر بخواهید دستتان به خون هیچ‌کسی آلوده نشود نیز بازی راهی برای انجام آن جلوی پای‌تان قرار خواهد داد. البته بدون شک Night City گاهی اوقات می‌تواند تبدیل به مکانی بسیار خطرناک و بی‌قانون شود پس در بعضی مواقع شاید مجبور به مبارزه در نبردی شوید که هیچ نقشی در شروع آن نداشته‌اید. اگرچه، CD Projekt Red اعلام کرده که حتی در چنین موقعیت‌هایی نیز شما می‌توانید با روش‌هایی مختلف از کشتن بقیه جلوگیری کرده و برای مثال تنها به آن‌ها آسیب‌هایی جزئی برسانید.


انوع اسلحه‌ها و راه‌های استفاده از آن‌ها

اگر به نظرتان بهترین راه برای خلاص‌شدن از هر مشکل و مخمصه‌ای شلیک‌کردن است، Cyberpunk 2077 راه‌های مختلف و بسیاری جلوی پای‌تان قرار خواهد داد. اسلحه‌ها در بازی گونه‌های متفاوتی دارند که شامل 4 گروهِ اصلیِ هوشمند، فنی و قدرتی می‌شود. اسلحه‌های هوشمند تمامی کارها اعم از هدف‌گیری را برای بازیکن انجام داده و حتی گلوله‌های آن‌ها اهداف را تعقیب می‌کنند تا از اصابت گلوله به هدف مطمئن شوید. در همین حال اسلحه‌های فنی قابلیت‌های بیشتری داشته و می‌توانند از پشت موانع و یا دیوارها نیز دشمنان را مورد هدف قرار دهند. اسلحه‌های قدرت‌مند نیز همان‌طور که از نام‌شان پیداست، قدرت تخریب بالایی داشته و در نبردهایی با مقیاس بالا بیشترین کاربرد را دارند.

البته اسلحه‌ها تنها وسایلی نیستند که برای مبارزه در اختیار بازیکنان قرار خواهند گرفت و در کنار آن‌ها وسیله‌ای کاربردی و قدرت‌مند به نام nanowire (سیم نانو) نیز در بازی وجود دارد. این سلاح که بیشتر توسط Netrunnerها برای هک از راهِ دور استفاده می‌شود، می‌تواند علاوه بر وسیله‌ای برای هک تبدیل به شلاقی سنگین و مرگبار شده و دشمنان و مزاحمان را از سر راه بردارد. ضربه وارد کردن،‌ تکه‌تکه‌کردن و پرتاب‌کردن از جمله کابردهای این سیم قدرت‌مند هستند.

امکانات شخصی‌سازی اسلحه‌ها نیز بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید انواع مختلف اسلحه‌ها را با توجه به روش بازیِ‌ خود شخصی‌سازی کنید. در کل شخصی‌سازی اسلحه‌ها شامل 2 بخش شخصی‌سازی برای قدرت‌مند کردن اسلحه و شخصی‌سازی برای تغییر ظاهر آن می‌شود. علاوه بر این،‌ هر چه بیشتر از یک اسلحه استفاده کنید، کنترل و هندلینگ آن بهتر شده و راحت‌تر می‌توانید از آن برای مبارزه استفاده کنید.

انتخاب استایل و روش بازی‌کردن

یکی دیگر از بخش‌هایی که بازیکنان می‌توانند استایل بازی‌کردن خود را انتخاب کنند، بخش playstyle است. شما می‌توانید از میان 3 گزینه Netrunner ،Solo و یا Techie یکی را انتخاب کرده و با توجه به ویژگی‌های خاص هرکدام، روش بازیِ خاصِ خود را داشته باشید. شایان ذکر است CD Projekt Red در این‌جا نیز تاکید کرده که این انتخاب‌ها کاملا روش بازی‌ِ شما مشخص نکرده و می‌توانید با انتخاب چیزهایی مختلف شخصیت خود را به روش دلخواه خود گسترش و رشد دهید.

ویژگی‌های کلاس Netrunner

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند ماموریت‌های خود را با استفاده از روش‌های خلاقانه و جالب به پایان برسانند، کلاس Netrunner برای شما ساخته شده است. در طول استریم پخش‌شده، CD Projekt Red برخی از ویژگی‌های و توانایی‌های این کلاس را به نمایش گذاشت و با توجه به نمایش پخش‌شده، به نظر می‌رسد این کلاس برای شیطنت و اذیت‌کردن دیگران بسیار مناسب باشد. چرا که در آن می‌توانید چیرهای مختلف را هک کنید و از آن‌جایی که تقریبا هرچیزی در Night City یک چیپ کامپیوتری داشته و به اینترنت متصل است، این کلاس موقعیت‌های بی‌شماری برای پیشبرد مراحل در اختیارتان قرار می‌دهد. از طرف دیگر، این کلاس همانند دیگر کلاس‌ها دارای اسلحه‌ها و وسایل مختلفی است که با توجه به موقعیت‌ها و محیط مختلف بازی، هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند.

وجود گروه‌های خلاف‌کار مختلف در بازی

"مایک پانداسمیت"، مغز متفکری که پشت دنیای وسیعِ Cyberpunk 2077 قرار دارد نیز در طول استریم Deep Dive حاضر شد. وی در طول این نمایش درباره 2 تا از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گروه‌های خلاف‌کارِ بازی یعنی Voodoo Boys و Animals صحبت کرده و اشاره کرده که با وجود به قدرت‌مندبودن هر دوی آن‌ها در منطقه پاسیفیکا، هر کدام از آن‌ها ریشه، روش، استایل زندگی، فرهنگ و تاثیر منحصر‌به‌فرد خود برروی دنیا را دارند.

بازی Cyberpunk 2077 در تاریخ 16 آپریل 2020 (28 فروردین 1399) برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم‌های PC و Stadia عرضه خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.