Menu

مدیرعامل Deep Silver: سیاست‌ها و مدل تجاری Steam قدیمی هستند؛ احتمال امضای قراردادهای انحصاری بیشتر با Epic Games وجود دارد

در حالی که فروشگاه Epic Games اکنون در اولین سال حضورش در بازار چندین و چند بازی را برروی PC به انحصار خود درآورده، یکی از اولین بازی‌هایی که به صورت انحصاری برروی این پلتفرم عرضه شد و سروصدای زیادی به پا کرد، بازی Metro Exodus از Deep Silver بود.

اما براساس آمار اعلام شده،‌ این اتفاق تاثیری برروی فروش این بازی برروی PC نداشته و از همین رو به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، به گفته‌ی "کلمنز کوندراتیتز"، مدیرعامل شرکت مادر Deep Silver یعنی Koach Media، احتمال اینکه این شرکت در آینده نیز بازی‌هایش را به صورت انحصاری برروی فروشگاه Epic Games منتشر کند، وجود دارد.

"در مجموع دیدگاه من هم‌چنان همان چیزیست که در ابتدا بود؛ به عنوان یک صنعت و به عنوان یک ناشر، ما باید به Epic و مدل تجاری آن‌ها خوش‌آمد بگوییم. ما رابطه‌ای قوی با Epic داریم و در کنار آن به ادامه‌دادن رابطه‌ی قوی خود با Steam نیز ادامه می‌دهیم. تنها اشتباه و مایه شرم ما این بود انحصاری‌بودن Metro Exodus را زودتر اعلام نکردیم. آن کار خوبی نبود. "

"به عنوان یک شرکت، ما باید کارهایی که به آن‌ها باور داریم را انجام دهیم. ما نیز اشتباهاتی انجام می‌دهیم ولی این مورد یک اشتباه نبود. ما باید با شریک تجاری‌ـی که نسبت به دیگران درصد سهم قابل‌ قبول‌تری ارائه می‌دهد همکاری کنیم؛ راستش را بخواهید از نظر من تقسیم سهم 70 به 30 قدیمی بوده و دیگر کاربردی ندارد. بسیاری از بازی‌های ما نظیر بازی تازه عرضه‌شده‌ی Iron Harvest برروی Steam قابل خریداری هستند ولی با این وجود من احتمال می‌دهم که شاید در آینده نیز با Epic Games قرار داد انحصاری داشته باشیم. "

به نظر می‌رسد در چند ماه گذشته تعداد ناشرینی که با Epic Games قرارداد انحصاری امضا کرده‌اند، افزایش داشته است. البته ناشرین بیشتر به سودی که می‌توانند از این راه بدست بیاورند، فکر می‌کنند. برای مثال همین شرکت Deep Silver قرار است بازی Shenmue 3 را به صورت انحصاری برروی فروشگاه Epic Games عرضه کند ولی Wasteland 3 چنین وضعیتی ندارد. وضعیت بازی‌های آینده این شرکت نظیر Dying Light 2 و Saint’s Row جدید نیز مشخص نیست و باید دید سیاست Deep Silver تا آن زمان چه خواهد بود.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مطرح‌شده چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.