Menu

نگاهی به نقدها و نمرات فیلم Joker؛ داستانی دارک و تاریک با بازی فوق‌العاده “واکین فنیکس”

فیلم مورد انتظار Joker به کارگردانی "تاد فیلیپس" و بازیگرانی نظیر "واکین فنیکس" و "رابرت دنیرو" به تازگی در جشنواره فیلم ونیز اکران شده و از همین رو منتقدین سایت‌ها و مجلات مختلف نقدها و نظرات خود در مورد یکی از مهم‌ترین ساخته‌های DC را منتشر کرده‌اند.

این فیلم که هنوز چندین ماه تا اکران آن زمان باقی‌مانده، به عقیده‌ی عده‌ای می‌تواند در فصل جوایز به ویژه در بخش‌های بازیگری و فیلم‌نامه خوش درخشیده و عملکرد خوبی داشته باشد.

در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات Joker را مرور می‌کنیم.

The Guardian 100

Joker فیلمی به شدت جسورانه و باشکوه است. داستام فیلم به اندازه مردی که در مرکز آن قرار گرفته، پسچیده و آشوب‌زده است. داستانی که ایده‌های خوب بسیاری دارد و به زیبایی به سمت هرج‌ومرج‌های جوکر پیش می‌رود.

Empire 100

جسورانه، ویران‌کننده و به شدت زیبا؛ "واکین فنیکس" و "تاد فیلیپس" نه تنها یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های شرور در تاریخ سینما را بازسازی کرده‌اند، بلکه کتاب‌های کامیک را نیز از نو به تصویر کشیده‌اند.

IGN 100

با وجود نمایشی زیبا، پخته و کاملا شایسته‌ی اسکار از "واکین فنیکس"، فیلم Joker به زیبایی و بدون تکیه به کتاب‌های کامیک DC، عملکردی فوق‌العاده دارد. احتمالا پس از تماشای فیلم Joker حسی همانند من خواهید داشت: ذهنی مغشوش و آماده برای ساعت‌ها بحث‌کردن در مورد فیلم‌.

Screen Daily 90

یکی از نمادین‌ترین و معروف‌ترین شخصیت‌های شرور کتاب‌های کامیک در Joker به بهترین شکل ممکن یک داستان اورجینال و تازه دریافت می‌کند. داستانی که به "واکین فنیکس" اجازه می‌دهد استعداد خام و عالی خود را در بزرگ‌ترین استیج ممکن به نمایش بگذارد.

Variety 90

تنها یک جمله: عملکرد "واکین فنیکس" متحیرکننده و فوق‌العاده است.

The Telegraph 80

بخشی از من ساخته‌ی جدید "تاد فیلیپس" را فیلمی بسیار هیجان‌انگیز و بدون بخش‌های اضافه تصور می‌کند. بخش دیگر فکر می‌کند باید این فیلم را در جعبه‌ای محکم به اقیانوس انداخت تا هیچ‌گاه نتواند آزاد شود.

Indie Wire 58

خطرناک‌بودن تا حدی خوب و جاه‌طلبی تا حدی بد است. این فیلم می‌تواند دنیا را پشت‌ و رو کرده و ما را در مسیر خود عصبی کند. این فیلم دقیقا همان چیزیست که جوکر می‌خواهد.

TIME 20

"فنیکس" به شدت برای بازی‌کردن تلاش می‌کند به حدی که می‌توانید آن را در رگ‌هایش نیز مشاهده کنید. تلاش وی به حدیست که می‌خواهید در یکی از سایت‌ها برای وی پول جمع‌آوری کنید تا شاید تا این حد تلاش بیهوده نکند. البته این عملکرد پرخاشگرانه تقصیر تنها "فنیکس" نیست.

میانگین نمرات فیلم Joker در وبسایت متاکریتیک: 75

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.