Menu

چگونه Bioshock: Infinite الهام‌بخش بازی Gears 5 بود؟

سری Gears of War را با ریتم خاص مبارزاتش می‌شناسیم. مکانیک‌های کاورگیری در این بازی انقلابی در بین عناوین شوتر بود اما Gears 5 حالا با الهام‌گیری بیشتر از شوترهای جهان‌باز، رویکرد متفاوتی را در پیش می‌گیرد.

به گزارش پردیس گیم، راد فرگوسن به عنوان رئیس استودیوی The Coalition، در مصاحبه‌ای با Gamespot توضیح داد که چگونه آن‌ها نکاتی را از Bioshock Infinite برداشت کردند البته خود او هم قبلا در ساخت آن بازی نقش داشته است. وی گفت:

"ما می‌گفتیم که می‌خواهیم توقعات انتخابات بازیکن را به چالش بکشیم. به چه روش‌هایی می‌توان به بازیکن انتخابات بیشتری داد؟ یکی از آن‌ها، مبارزات بر پایه اقدامات و خلاقیت بازیکن است. من این را از Bioshock Infinite یاد گرفتم. در Gears 5 دشمنان در کل محیط پخش می‌شوند و هر کدام به روش خودشان با شما می‌جنگند و شما هم با بررسی محیط مبارزات می‌توانید سلاح پیدا کنید یا یک مسیر فرعی را بیابید تا از پشت دشمنان به آن‌ها حمله‌ور شوید یا یک اسنایپر پیدا کنید و در کل به فکر این باشید که چگونه با موقعیت پیش آمده مقابله کنید؟ ما می‌خواستیم شما در این لحظه خودتان تصمیم بگیرید که چگونه کارها را انجام دهید."

فرگوسن در ادامه توضیح داد که معرفی دشمنانی با نوارهای سلامتی به بازیکن بیشتر می‌فهماند که آن‌ها تا چه حد هجومی و خطرناک هستند. همچنین عناصر نقش‌آفرینی و ارتقاها تنوع بیشتری به مبارزات می‌بخشند:

"مردم به چه روش‌هایی بازی می‌کنند؟ ما نمی‌خواستیم بازی این‌طور باشد که فقط تمام ارتقاها را پر کنید و در آخر همه تجربه یکسانی داشته باشند. به همین خاطر درخت مهارت در این عنوان وجود ندارد. ما می‌خواستیم هر کس به هر روشی که بخواهد به تجربه آن بپردازد و اگر علاقه‌مند به مخفی‌کاری باشد، روی ارتقاهای مربوط به آن کار کند و در غیر این صورت هم روی موارد دیگر متمرکز شود."

بازی Gears 5 در تاریخ 19 شهریور برای PC و Xbox One عرضه خواهد شد. مشترکین سرویس Game Pass Ultimate و خریداران نسخه Ultimate این بازی، چند روز زودتر می‌توانند آن را تجربه کنند.