Menu

بازدید رئیس فدراسیون فوتبال از جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی

رییس فدراسیون فوتبال، در چهارمین روز از برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران به بازدید از این مسابقات پرداخت.مهدی تاج همراه با تنی چند از مدیران فدراسیون فوتبال ایران، در محل برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران حاضر شد و دقایقی به تماشای بازی رشته PES2019 در محل استیج مسابقات نشست.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین در جریان این بازدید گفت: حضور تعداد زیادی از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای، از ۵ ساله تا ۴۵ ساله در این رویداد قابل توجه بوده و تاکنون چنین جو مثبتی را تجربه نکرده بودم.وی با بیان این که فدراسیون فوتبال علاقه‌مند به فعالیت در حوزه بازی‌های ویدیویی و برگزاری مسابقات است گفت: در این خصوص کمیته‌ای از ۶ ماه پیش شکل گرفته و در حال مطالعه این موضوع هستیم.

تاج ادامه داد: روزی که فدراسیون به حوزه فوتبال ساحلی وارد شد، تعداد کمی بازیکن در این رشته فعالیت می‌کردند. اما به تدریج فیفا این رشته را به رسمیت شناخت و اکنون نه تنها لیگ پویایی در کشور وجود دارد، که استادیوم‌های فوتبال ساحلی بوشهر و کیش از بهترین مجموعه‌ها در دنیا هستند. در خصوص بازی‌های ویدیویی نیز چنین مسیری قابل تصور است و هر کمکی از دست‌مان بر بیاید انجام می‌دهیم.
رییس فدراسیون فوتبال گفت: این موضوع نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارد ولی می‌توان تصور کرد که لیگ ایران شبیه‌سازی شده و هم‌زمان با برگزاری مسابقات، طرفداران تیم‌ها نیز با هم به صورت الکترونیکی به مسابقه بپردازند.
نفرات برتر رشته مغزینه مشخص شدند/ مسابقات بازدیدکنندگان ادامه دارد
رقابت‌های رشته‌ مغزینه در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
سومین روز از مسابقات جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی، با برگزاری رقابت‌های رشته مغزینه به پایان رسید و علی کاظمی موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات شد. پس از او نیز امیر نوشان شجاعی و مسعود عبرت خواهان مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
همچنین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی بخصوص بازی‌هایی که هوش را به چالش می‌کشند، می‌توانند با مراجعه به غرفه مغزینه در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران و ثبت رکورد خود، یکی از ۱۰ برنده جایزه مسابقه رکوردی این بازی باشند.
در بخش رکوردی، تمامی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی اعم از شرکت‌کنندگان در سایر رشته‌ها و همچنین بازدیدکنندگان از این رویداد می‌توانند به غرفه مغزینه مراجعه کرده و رکورد خود را ثبت کنند و در نهایت به نفرات اول تا سوم به ترتیب یک میلیون، ۷۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار تومان و به هفت نفر بعدی ۱۰۰ هزار تومان (در مجموع حدود ۳ میلیون تومان) اهدا خواهد شد.
این مسابقات هر روز از ساعت ۹ تا ۲۱ برقرار است و علاقه‌مندان تا پایان روز هفتم شهریور برای ثبت رکورد فرصت دارند.
بازگشت رقابت بانوان در رشته FIFA19 به جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی
با دستور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مسابقات بانوان در رشته FIFA19 در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران برگزار می‌شود.
مسابقات بانوان در رشته PES2019 و FIFA2019 به دلیل به حدنصاب نرسیدن شرکت کنندگان لغو شده بود. اما با درخواست ثبت‌نام کنندگان و دستور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مسابقات این دو رشته در حوزه بانوان در هم ادغام شده و در رشته FIFA2019 و روی کنسول PS4، در روز پایانی مسابقات برگزار می‌شود.
بر همین اساس سهمیه بانوانی که در رشته FIFA2019 روی کنسول XBOX360 یا رشته PES2019 ثبت‌نام کرده بودند، به این رشته منتقل می‌شود.
گفتنی است مسابقات بانوان قرار است روز جمعه هشتم شهریورماه راس ساعت ۱۲ برگزار شده و نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۲ میلیون، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جایزه می‌گیرند.
همچنین مسابقات ویژه بازی‌ساز‌ها و استارتاپ‌ها روز جمعه ساعت ۹:۳۰ صبح و مسابقات ویژه استریمرها روز جمعه ساعت ۱۲ برگزار خواهد شد.
گفتنی است براساس اعلام ستاد برگزاری، مسابقات به صورت تک‌بازی و تک حذفی برگزار خواهد شد.
جزئیات مسابقات نهایی بازیکنان منتخب استان‌ها اعلام شد نفرات برتر مسابقات استانی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران برای شرکت در مرحله نهایی معرفی و برنامه مسابقات و نحوه اسکان آنها اعلام شد.
مرحله مقدماتی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران که از روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه در ۹ شهر مشهد، زاهدان، اهواز، شیراز، یزد، اصفهان، بوشهر، قم و تبریز آغاز شده بود، با شناخت نفرات برتر در دو رشته FIFA19 و PES19 به کار خود پایان داد.
براین اساس مسابقات نهایی در رشته PES19 روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه از ساعت ۹ و در رشته Fifa19 از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.
همچنین برای ۶۴ بازیکنی که موفق به کسب سهمیه استان‌ها برای شرکت در مرحله نهایی رقابت‌های FIFA و PES در تهران شده‌اند محل اسکان در نظر گرفته شده است. بنابراین بازیکنان منتخب می‌توانند برای هماهنگی جهت تحویل محل اسکان خود، براساس اطلاعات زیر اقدام کنند.
مسوول هماهنگی: آقای محمد زاده / تلفن : ۰۹۱۴۲۰۶۶۶۵۴
نشانی محل اسکان : تهران، خیابان طالقانی، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، فدراسیون معلولین و جانبازان.
ساعت ۹ صبح و ساعت ۱۶
گفتنی است تعداد نمایندگان هر استان برای حضور در مرحله نهایی، براساس تعداد ثبت‌نام کنندگان در هر شهر تعیین شده است.
اسامی نفرات برتر مرحله مقدماتی در رشته FIFA19:
زاهدان : مصطفی ستوده – سبحان خزیمه
اهواز : ابراهیم بهمنی – علی بهزادی -هومن محرابی نژاد – پوریا نایب زاده
شیراز : محمد رضا روا – مسعود درمان -پوریا سعادت – کوروش جوانمردی
یزد : سید محمود جلیلیان -امیرحسین عرب پور
اصفهان : آرمان حجازی – وحید رفیعی – عرفان فارسی زاده -محمد حسین فتاحی – علیرضا گرامی -ارسلان نخستین فر
بوشهر : سبحان شوشتری نژاد -محمد کرمی
قم : محمد صبوری -محمد کفاش زاده
تبریز :حسین فیضی ثانی – امیرحسین سلاخ قدیم – نعیم عشرتی – سهند جعفرزاده
مشهد : آرمان ولی پور – فرزاد هدایت پور – علیرضا فاخر – علی شریف زاده شهری – سینا ثبوتی مهجوری – دانیال خرسندی
اسامی نفرات برتر مرحله مقدماتی در رشته PES19:
یزد : میلاد خالقی – سجاد زمانی
زاهدان : آرمین شاه تقی – امیر واثق عباسی
بوشهر : ابوالفضل قاسمی-ایمان درستکار
اهواز : امیررضا محرابی – مهرشاد مظفری – فروتن مهری بابادی – علی نظری
تبریز : محمد دهقانی – پوریا ولیزاده – امین عبدالهی -ایوب رشیدی
اصفهان : حسین اشرفی – علیرضا علیپور -علیرضا جمشیدیان – علی حقیقی
شیراز : محمد حسین رفیعی – محمد امین درستکار – عرفان عباسی – محمد صادقی
قم : مجید رضایی – وحید نجاری
مشهد : مسعود صدرالحافظین – مهدی مغنی نصری – محمد کاخکی – الیاس حسنی -رضا عابدین زاده – محمد رضا میرزایی -علی جعفری – امین حسام.
نماینده ایران در مسابقات جهانی IESF مشخص شد نماینده ایران در رشته DOTA2 جهت اعزام به مسابقات جهانی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی (IeSF)، با برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران مشخص شد.
مسابقات رشته DOTA2 در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران، به عنوان انتخابی تیم ملی جهت اعزام به رقابت‌های IeSF برگزار شد و تیم SCENARIO موفق شد با کسب عنوان قهرمانی، به عنوان نماینده کشورمان انتخاب شود.
۱۰۶ تیم از هشت استان کشور در این رشته با هم به رقابت پرداختند و در نهایت چهار تیم به مرحله نهایی راه یافتند و پس از تیم SCENARIO، تیم FTW، تیم RERISE و تیم AVERNUS به مقام‌های اول تا چهارم دست یافتند.
جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران به نشانی irangamecup.com ، قسمت جزئیات رشته‌ها مراجعه کنید.