Menu

Death Stranding روی داستان تمرکز دارد؛ کوجیما ضعف‌های داستان‌سرایی MGS V را می‌پذیرد

بازی‌های کوجیما همواره تمرکز بسیار زیادی روی داستان‌سرایی داشته‌اند و ضعف در چنین چیزی با بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران شد. The Phantom Pain با انتخاب رویکرد جهان‌باز، مکانیک‌ها و گیم‌پلی خود را به اصلی‌ترین بخش تبدیل کرد و داستان‌سرایی فدای آن‌ها شد.

بازی Death Stranding از کوجیما هم همین رویکرد جهان‌باز را دارد بنابراین برخی نگران هستند که شاهد مشکلات مشابه در این عنوان باشیم – اما طبق گفته کوجیما، چنین اتفاقی نخواهد افتاد. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، کوجیما در مصاحبه‌ای با 4Players توضیح داد که چگونه بعد از تجربه The Phantom Pain، ایده ساخت یک بازی غیر جهان‌باز برای او جذاب نبود. با این وجود، وی مشکلات داستان‌سرایی The Phantom Pain را پذیرفت و سپس اطمینان داد که چنین اتفاقی با Death Stranding نمی‌افتد:

"نمی‌توان بعد از ساخت فقط یک بازی اکشن جهان‌باز، به همان موارد قبلی بازگشت. البته راه‌های دیگری برای ساخت یک بازی وجود دارد؛ مثلا یک بازی خطی. ولی من نمی‌توانم بعد از کسب تجربه از فقط یک بازی با جهان بزرگ، به همان رویکردهای قبلی برگردم.

مشکل از تکنولوژی است. صد البته ساخت یک جهان‌باز دشواری‌های خود را دارد. بازیکن بزرگ‌ترین آزادی ممکن را در یک جهان‌باز خواهد داشت بنابراین هیچ‌وقت نمی‌توان مطمئن بود بازیکن چه کاری را در آن انجام می‌دهد. داستان‌سرایی بزرگ‌ترین چالش در یک بازی جهان‌باز است. وقتی آزادی بسیار بیشتر شود، یعنی داستان‌سرایی به فراموشی سپرده خواهد شد.

در Phantom Pain من بازی را با یک حالت خطی شروع کردم و سپس بازی جهان‌باز شد و از اینجا بود که داستان شروع به محو شدن کرد. برخی طرفداران بازی‌های هیدئو کوجیما از اینکه داستان را در پس‌زمینه قرار دادیم، ناراحت بودند اما این کار به‌صورت کاملا هوشیارانه انجام شده بود."

با این حال، کوجیما می‌گوید چنین اتفاقی با Death Stranding رخ نمی‌دهد. او گفت:

"این‌بار با Death Stranding بزرگ‌ترین چالش و مانع این بود که این یک بازی جهان‌باز است اما در عین حال نمی‌خواهیم اهمیت داستان را کاهش دهیم تا طرفداران بازی‌های کوجیما ناامید نشوند."

با توجه به چیزهایی که تاکنون از بازی دیده‌ایم، قطعا داستان بخش اصلی و مرکزی Death Stranding خواهد بود. این بازی در تاریخ 17 آبان برای کنسول PS4 عرضه می‌شود.