Menu

رئیس استودیوهای بازی‌سازی Sony: ممکن است در آینده برخی عناوین استودیوهای داخلی از انحصار PlayStation خارج شوند

شرکت Sony در جریان مراسم Gamescom از تصاحب استودیو Insomniac Games خبر داد و سازنده سری Ratchet & Clank و عنوان موفق Marvel's Spider-Man را رسما به مجموعه استودیوهای بازی‌سازی خود اضافه کرد. این استودیو، که در سال 2014 عنوان Sunset Overdrive را به‌صورت انحصاری برای Xbox One (و چند سال بعد بر روی PC (عرضه کرد، از این پس با حمایت شرکت Sony به بازی‌سازی ادامه خواهد داد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، در پی اعلام این خبر، رئیس استودیوهای بازی‌سازی Sony یعنی آقای شان لیدن در مصاحبه با وبسایت Bloomberg از تمرکز Sony Interactive Entertainment بر ساخت عناوین انحصاری گفت و اعلام کرد که عرضه بازی‌های انحصاری همچنان بخش مهمی از استراتژی کلی این شرکت خواهد بود. اما لیدن همچنین به این موضوع هم اشاره کرد که برخی بازی‌ها، خصوصا عناوین چندنفره، ممکن است در آینده از انحصار PlayStation 4 یا 5 خارج شده و بر روی پلتفرم‌های بیشتری عرضه شوند.

اظهارات لیدن در این رابطه: "ما باید از پلتفرم PlayStation حمایت کنیم، شکی در این زمینه وجود ندارد… اما ممکن است در آینده شاهد عناوینی از سوی مجموعه استودیوهای بازی‌سازی Sony باشیم که لازم باشد در دسترس افراد بیشتری قرار گیرند."

لازم است به این نکته اشاره کنیم که اظهارات لیدن به معنای عرضه عناوین PlayStation بر روی پلتفرم‌های Xbox یا Switch نخواهد بود. لیدن در صحبت‌های خود احتمالا به عرضه بازی‌های چندنفره Sony بر روی پلتفرم‌های دیگری چون کامپیوترهای شخصی (PC) یا موبایل اشاره دارد. این شرکت در گذشته نیز با عرضه ساخته‌های قبلی Sony Online Entertainment همچون Everquest و Everquest چنین کاری را انجام داده است.

Sony در اوایل سال جاری میلادی از تعهد به ساخت بازی‌های داستانی گفت و با توجه به صحبت‌های لیدن، این عناوین احتمالا در انحصار پلتفرم‌های PlayStation باقی خواهند ماند. اما از سوی دیگر به نظر می‌رسد که این شرکت با عرضه برخی از عناوین استودیوهای داخلی خود بر روی چند پلتفرم مشکلی ندارد و در آینده این مزیت را هم در نظر خواهد گرفت.