Menu

مایکروسافت به اشتباهات خود در رونمایی از Xbox One اعتراف می‌کند

کنسول Xbox One در بحث فروش شکست سنگینی از PS4 خورد و بیشتر آن به روز رونمایی از این دو کنسول بر می‌گردد. سونی با نحوه رونمایی از PS4 توانست قبل از عرضه، یک-هیچ جلو بیوفتد و مایکروسافت تمام فرصت‌های خود را از بین برد و هیچ‌وقت به‌طور کامل خود را بهبود نداد. با این وجود، فیل اسپنسر به عنوان رئیس فعلی Xbox، اعتراف می‌کند که واقعا آن زمان خراب کردند.

اگر به‌یاد ندارید، باید بگوییم مایکروسافت Xbox One را به عنوان یک کنسول خانگی مولتی مدیا و بیش از یک کنسول گیمینگ معرفی کرد و بسیاری از وقت و آگهی‌ها را به جنبه‌های تلویزیونی آن اختصاص داد و این موضوع به مزاج بسیاری از افراد خوش نیامد و فیل اسپنسر هم می‌گوید این اشتباهی قابل توجه و چشمگیر بود. نه تنها مایکروسافت اشتباهات زیادی کرد، بلکه مصرف کنندگان و کارمندان آن‌ها هم دست‌پاچه شدند و دیگر نمی‌دانستند برند Xbox به کجا خواهد رسید. در واقع، حتی از نظر داخلی هم واکنش‌های منفی دریافت شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comicbook، فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با سایت Gamespot گفت:

"شاید برخی کارمندان این حرف را به زبان آوردند یا نیاوردند اما بازخورد آن‌ها این‌طور بود که می‌گفتند "ما به مدت 2 سال تلاش زیادی برای تولید این محصول کردیم و شما طوری درباره این کنسول در همایش خود صحبت کردید که اصلا سازگار با روح یک کنسول Xbox و انتظارات مصرف کنندگان از ما نبود و تمام کارهای خوب ما را بر هم زدید."

اسپنسر ادامه داد:

"من فکر می‌کنم تیم ما ناامید شد چون حس تحقیر شدن توسط تیم رهبری را داشتند و من می‌گویم این بیشترین حسی بود که از تیم می‌شنیدم. برخی افراد را دیدم که احساسی می‌شدند و نظرات کاربران را می‌خواندند که می‌گفتند حس ناصادق بودن با ما را داشتند یا ما قصد بدی در دلیل تولید محصول خود داشتیم. شما اگر عضوی از تیم ما باشید، لزوما قرار نیست از تمام اتفاقات با خبر شوید."

البته اسپنسر در آن زمان مسئول کلی بخش Xbox نبود اما عضو تیم رهبری بود. با این وجود، خوب است که او به اشتباهات خودشان اعتراف می‌کند زیرا شاید این باعث شود دیگر شاهد تکرار این اشتباهات با رونمایی از Xbox Scarlett نباشیم.