Menu

فیل اسپنسر: گیمینگ ابری جایگزین کنسول‌های سنتی نخواهد شد

فیل اسپنسر اخیرا در مصاحبه‌ای با Gamespot صحبت‌های زیادی کرده و علاوه بر صحبت راجع به شخصیت خود و ارائه اطلاعاتی بیشتر از Xbox Scarlett، حال جزئیاتی از گیمینگ ابری به اشتراک گذاشت. این چیزی است که در آینده وارد صنعت بازی‌های ویدیویی می‌شود و باید دید تاثیر آن تا چه خواهد بود. هر چه باشد، فیل اسپنسر از یک چیز اطمینان دارد و آن هم این است که گیمینگ ابری به این زودی‌ها جایگزین کنسول‌های سنتی نمی‌شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با Gamespot گفت از نظر او گیمینگ ابری یک مورد اجتناب‌ناپذیر برای آینده این صنعت است اما مدت بسیار زیادی طول می‌کشد تا جایگزین کنسول‌های سنتی شود. او گفت مثلا پروژه xCloud هدف ارائه راحتی و در دسترس بودن برای بازیکن را دارد اما لزوما متقارن با ویژگی‌های اختصاصی و قدرت‌های فنی یک کنسولی مثل Xbox One X نخواهد بود:

"ما با xCloud در حال ساخت یک قابلیت ساده و راحت هستیم تا بتوانید تجربه Xboxتان را با خود به هر جایی ببرید. یعنی به همین دلیل است که روی گوشی‌های موبایل متمرکز شدیم اما تجربه شما با اجرای مستقیم آن بازی در Xbox One X یکسان نخواهد بود. نمی‌گویم این یک ویژگی 8K و 120 هرتز است. ما در حال انجام چنین کاری نیستیم. ما فقط راحتی و انتخاب را به گوشی موبایل شما می‌آوریم."

اسپنسر در گذشته گفته بود نکته بزرگ xCloud را درون در دسترس بودن آن در مناطقی مثل آفریقا و هند می‌داند که کنسول‌های سنتی در آنجا منتشر نشده‌اند و با این پروژه تعداد بیشتری از مردم به بازی‌ها دسترسی خواهند داشت. مطمئنا در ازای این کار باید قید ویژگی‌هایی مثل قدرت بسیار بالای کنسول‌های سنتی را زد اما باید منتظر بود و دید آینده چطور می‌شود.