Menu

فیل اسپنسر: Xbox Scarlett نرخ فریم را نسبت به گرافیک ارجحیت خواهد داد

مایکروسافت در E3 2019 جزئیات اولیه سخت‌افزار کنسول خانگی بعدی خودشان یعنی Xbox Scarlett را منتشر کردند که شامل پردازنده سفارشی Zen 2 و یک SSD قوی و حافظه GDDR 6 می‌شود. وجود SSD باعث خوشحالی بسیاری از سازندگان بازی‌ها شده و وعده تاثیر بیشتر روی چگونگی اجرای بازی‌ها را می‌دهد تا گرافیک آن‌ها.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، فیل اسپنسر به عنوان رئیس Xbox، در مصاحبه‌ای با Gamespot راجع به این سخت‌افزارها و چگونگی استفاده از آن‌ها صحبت کرد و در حالی که رزولوشن 4K موضوع مهمی برای این شرکت با کنسول Xbox One X بوده، اما آن‌ها با Xbox Scarlett روان بودن بازی‌ها و بارگزاری سریع آن‌ها را ارجحیت می‌دهند و نرخ فریم 60 در رزولوشن 4K، نقطه اولیه‌ای است که آن‌ها هدف گرفته‌اند. اسپنسر گفت:

"من فکر می‌کنم آنچه که واقعا ما می‌خواهیم در نسل بعد در اولویت خود قرار دهیم، نرخ فریم و قابلیت اجرای بازی‌هاست و مطمئن شویم بازی‌ها با سرعت فوق‌العاده‌ای بارگزاری می‌شوند و با بالاترین نرخ فریم ممکن به اجرا در می‌آیند. شرکت ما همچنین در زمینه ویندوز هم کار می‌کند بنابراین ما کارهای مربوط به PC و آنچه که سازندگان انجام می‌دهند را می‌بینیم. مردم عاشق بازی‌های با نرخ 60 فریم هستند پس فکر می‌کنم هدف واقعی ما اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است.

نکته جالب این است که در نسل جاری ما تمرکزی جدی بر جلوه‌های 4K و همچنین پخش فیلم‌ها با بلوری 4K و استریم داشتیم و با Xbox One X هم توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K را به‌دست آوردیم بنابراین در نسل بعد قادر به بهبود بسیار زیاد گرافیک خواهیم بود اما توانایی اجرای بازی‌ها احتمالا اولویت‌ بزرگ‌تر ما در نسل بعد است. بازی‌ها چقدر سریع بارگزاری می‌شوند؟ آیا می‌توانم در سریع‌ترین زمان ممکن وارد بازی شوم؟ چه حسی خواهد داشت؟ آیا بازی ظاهر و حس متفاوتی نسبت به تمام بازی‌های دیگر دارد؟ این‌ها اهداف ما هستند."

آن زمان که جزئیات سخت‌افزار این کنسول (و PS5) به اشتراک گذاشته شدند، به‌نظر می‌رسید که کیفیت 8K هم دور از احتمال نبود اما حال ظاهرا انتخاب منطقی‌تر و بهتر، اولویت‌ قرار دادن نرخ فریم است. از همین حالا هم برخی بازی‌های نسل فعلی با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا شده‌اند (حتی بازی Gears 5 در Xbox One X این چنین است) بنابراین اینکه چنین چیزی به یک استاندارد برای نسل بعدی تبدیل شود، تصمیمی منطقی خواهد بود.