Menu

امکان عرضه بازی‌های استودیوهای جدید Xbox برروی پلتفرم‌های 2 شرکت Nintendo و PlayStation نیز وجود دارد

اخیرا رئیس استودیوهای Xbox یعنی "مت بوتی" در مصاحبه‌ای گفته که این شرکت عرضه بازی‌های آینده خود برروی پلتفرم‌های رقیب را برای بعضی از فرانچایزهایش در نظر خواهد گرفت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، اخیرا وبسایت GameInformer از "مت بوتی" پرسیده که آیا وی به استودیوهایی نظیر Double Fine یا Obsidian که اخیرا توسط Microsoft خریداری شده‌اند اجازه می‌دهد که بازی‌هایی مولتی‌پلتفرم ساخته و عناوین خود را برروی پلتفرم‌های رقیب هم عرضه کنند یا نه؛ و "مت بوتی" نیز پاسخی جالب داده است:

"بله؛ به نظرم چنین اجازه‌ای را خواهیم داد. به نظرم این سوال بیشتر این گونه خواهد بود که "آیا این کار به نفع این فرانچایز است؟". خواهیم دید که آیا برخی از بازی‌ها برروی Switch یا PlayStation عرضه می‌شوند یا نه! "

"به بیان دیگر،‌ آیا با عنوانی سروکار داریم که از عرضه برروی چندین پلتفرم مختلف و استفاده از شبکه‌ای بزرگ سود می‌برد یا با عنوانی روبرو هستیم که می‌توانیم با بهترین پشتیبانی از طریق پلتفرم‌های خود نظیر xCloud ،Game Pass و Xbox Live از آن استفاده ببریم؟ "

"بوتی" گفت که برای مثال گسترش عنوانی نظیر Minecraft و عرضه آن برروی پلتفرم‌های جدید با توجه به اینکه قبل از خریداری Mojang توسط Microsoft نیز این بازی برروی دیگر پلتفرم‌ها در دسترس بوده، منطقی است. اگرچه سری بازی‌هایی نظیر Forza ،Halo و Sea of Thieves وضعیت متفاوتی دارند؛ چرا که این بازی‌ها از همان ابتدا برای اکوسیستم Xbox خلق و توسعه یافته‌اند.

در مجموع امکان عرضه برخی بازی‌های جدید برای دیگر پلتفرم‌ها وجود دارد ولی بازی‌های بزرگ و AAA تنها برروی Xbox One عرضه خواهند شد.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.