Menu

امکان دانلود و اجرای بازی‌های PS4 و PS2 از طریق کنسول، به سرویس PlayStation Now اضافه خواهد شد

دقایقی پیش شرکت Sony اعلام کرد که از امروز (در بعضی از مناطق از چند روز آینده) کاربران سرویس PlayStation Now می‌توانند بازی‌های این سرویس را دانلود کرده و از روی هارددرایو کنسول به تجربه آن بپردازند. این یعنی اینکه برای تجربه بازی‌های PlayStation Now دیگر نیازی به یک خط اینترنت قدرت‌مند و ثابت نیست.

به گزارش پردیس‌گیم، شرکت Sony در بلاگ رسمی PlayStation در این مورد گفت که "تقریبا" تمامی بازی‌های PlayStation 4 و هم‌چنین بازی‌های ریسمترشده PS2 برای این کنسول، از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. Sony هیچ لیستی از بازی‌های مورد پشتیبانی منتشر نکرده پس نمی‌دانیم که چه بازی‌هایی فقط از طریق استریم اجرا می‌شوند ولی خب تعدادشان کم خواهد بود. Sony درباره دانلود بازی‌های PS3 و اینکه آیا در آینده آن‌ها نیز قابل دانلود خواهند بود یا نه چیزی نگفت.

دانلود بازی‌های PS Now از تمامی DLCها، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و افزونه‌ها و هم‌چنین آپدیت‌های گرافیکی PS4 Pro پشتیبانی خواهد کرد. و به یاد داشته باشید که برای تجربه آنلاین و جندنفره عناوین PS Now، نیازی به اشتراک PS Plus ندارید. هم‌چنین حتی اگر فقط مشغول به تجربه بازی‌های دانلودشده هستید، باز هم باید هر چند روز یک بار برای بررسی حق اشتراک PS Now، آنلاین شوید.

زمانی که Sony در سال 2012 شرکت Gaikai را خرید، اعلام کرد که می‌خواهد از تکنولوژی استریم این شرکت برای سرویس جدیدش استفاده کند. این سرویس در سال 2014 با نام PlayStation Now شروع به کار کرد؛ سرویسی که از طریق آن می‌شد بازی‌های PS3 ،PS4 و PS2 را از طریق پردازش ابری و استریم اجرا کرد.

در آن زمان نیز Sony باور داشت که با این حرکت جنجال‌های پیرامون backwards compatibility را حل کرده است؛ چرا که وقتی امکان استریم بازی‌های PS3 وجود دارد، دیگر نیازی به سازگارکردن بازی‌های این کنسول با سحت‌افزار PS4 نیست. اگرچه، با توحه به متغیربودن کیفیت اینترنت در نواحی و مناطق مختلف، همیشه این موضوع که آیا امکان استفاده از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سرویس برای همه وجود دارد یا نه، زیر سوال بود.

اکنون با وجود قابلیت دانلود کردن بازی‌ها و اجرای آن‌ها از طریق کنسول و به صورت آفلاین، سرویس PS Now بیش از پیش به سرویس Xbox Game Pass کنسول Xbox One نزدیک شده است. چرا که اکنون استریم به جای اینکه تنها روش برای بازی‌کردن باشد، تبدیل به یکی از روش‌ها شده است.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.