Menu

سیاست‌مدار آمریکایی تصمیم فروشگاه والمارت برای حذف تبلیغات بازی‌های ویدیویی را احمقانه خواند

تد لیو به عنوان یکی از نمایندگان مجلس آمریکا، اخیرا از تصمیم فروشگاه والمارت برای حذف تبلیغات بازی‌های ویدیویی خشن انتقاد کرد. این فروشگاه که اسلحه هم به فروش می‌رساند، بعد از تیراندازی‌های اخیر آمریکا تصمیم به حذف تبلیغات بازی‌های ویدیویی گرفت.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamerant، تد لیو در توئیتر از برخی ایرادات فرضیه تاثیر بازی‌های ویدیویی در تیراندازی‌های اخیر آمریکا سخن گفت. این سیاست‌مدار گفت: "آیا Mario Kart باعث شد مردم با سرعت بالا رانندگی کنند؟ Pac-Man باعث شد مردم در غذا خوردن زیادی‌روی کنند؟ Fortnite علت تیراندازی به یکی از فروشگاه‌های شما بود؟" لیو گفت والمارت با استدلال‌های احمقانه خود به قربانیان تیراندازی‌های اخیر بی‌احترامی کرده و به آن‌ها گفت "دست از سرزنش بازی‌های ویدیویی بردارید." توئیت لیو بیش از 26 هزار Retweet و بالای 100 هزار لایک دریافت کرد.

لیو تنها کسی نیست که از تصمیم والمارت انتقاد کرده است. بعد از اینکه خبر تصمیم حذف تبلیغات بازی‌های ویدیویی توسط والمارت منتشر شد، هشتگ BoycottWalmart (تحریم والمارت) در توئیتر شروع به فعالیت نمود و مردم در بیش از 30 هزار توئیت از آن‌ها انتقاد کرده و گفتند دیگر از آنجا چیزی نمی‌خرند. تعداد زیادی از مردم تصمیم والمارت بابت حذف تبلیغ بازی‌های ویدیویی و در عین حال ادامه فروش سلاح‌های کشنده در این فروشگاه را کوباندند و برخی دیگر این کار را "شرم‌آور" دانستند.

دن بارلت، معاون اجرایی فروشگاه والمارت، توضیحاتی بابت حذف تبلیغات بازی‌های ویدیویی ارائه داد. او گفت: "درخواستی که از تیم خود بابت حساس بودن نسبت به تصاویر خشن در فروشگاه‌های خود، درست بعد از کشتار مردم بی‌گناه در تیراندازی‌های اخیر کردیم، نباید باعث ایجاد ابهام برای شما شود. این تصمیم ما ربطی به خشونت سلاح‌ها و پاسخی به آن‌ها نیست."

شاید والمارت این کار را به دلیل خاصی انجام نداده باشد، اما بسیاری از بازیکنان آن‌ها را متهم به حمایت از کسانی کردند که بازی‌های ویدیویی را علت تیراندازی‌های اخیر آمریکا می‌دانند. افرادی مثل رئیس جمهور ترامپ بازی‌های ویدیویی را بابت حملات کشنده آمریکا سرزنش می‌کنند و بسیاری معقتدند والمارت با این اقدام خود در واقع خواسته حرف‌های آن‌ها را تایید کرده باشد.

شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند بازی‌های ویدیویی ربطی به این حملات و تیراندازی‌ها نداشته‌اند ولی خیلی از افراد موافق این حرف نیستند. ظاهرا این بحث‌ها به این زودی‌ها تمام نمی‌شوند.