Menu

سازنده Descenders: حضور بازی ما در Game Pass فروش نسخه Xbox را 4 برابر کرد

مایکروسافت تلاش زیادی برای Xbox Game Pass می‌کند و آن را به عنوان استراتژی اصلی خود در نظر گرفته است. در حالی که برخی می‌گویند این مدل تجارت Xbox برای سایر ناشران و توسعه‌دهندگان ضرر دارد، شواهدی را می‌بینیم که حاکی از افزایش فروش بازی‌های حاضر در Game Pass هستند. Game Pass همچنین باعث می‌شود بازی‌های مستقل بیشتر دیده شوند.

یکی از توسعه‌دهندگان مستقلی که شاهد مزیت‌های حضور بازی خود در Game Pass بود، مایک رز از استودیوی No More Robot است. ظاهرا بازی Descenders بخاطر حضور در Game Pass و در معرض دید قرار گرفتن، افزایش فروش زیادی به خود دیده است. به گزارش پردیس گیم، رز در مصاحبه‌ای با GameIndustry گفت:

"از زمانی که Descenders به Game Pass آمد، آنچه که فکرش را نمی‌کردم اتفاق افتاد. من با خود می‌گفتم چرا یک نفر باید بازی را بخرد، در صورتی که می‌تواند آن را در Game Pass ببیند؟ ما در ابتدا این سوال را از خود می‌کردیم که آیا واقعا باید سراغ Game Pass برویم؟ در نهایت همین کار را انجام دادیم و نسخه 1.0 در دسترس قرار گرفت و من فکر می‌کنم عملکرد عرضه آن حدود 3 برابر بهتر از عرضه Steam Early Access بود. شاید بتوان گفت به این خاطر که این‌بار بازی شامل بخش چندنفره می‌شد و دیگر نسخه Early Access به‌حساب نمی‌آمد و به همین دلیل مردم بیشتری آن را خریدند ولی بزرگ‌ترین سوپرایز برای من Game Pass بود."

افزایش فروش Descenders برروی Xbox One به دلیل حضور بازی در Game Pas، کاملا تحسین برانگیز بوده است. طبق گفته رز، فروش نسخه Xbox One به لطف Game Pass چهار برابر شد:

"حضور در Game Pass به معنای داشتن یک نمایش ثابت در Xbox است. بازی شما تمام زمان در داشبورد حضور دارد… مردم هرروز بازی ما را می‌بینند و به همین خاطر فروش نسخه Xbox در ماه اول انتشار – هیچ تخفیف یا چیز دیگری هم اعمال نکردیم – چهار برابر شد. در واقع Game Pass به مانند یک آگهی برای بازی است، یک آگهی مستقیم."

اصرار مایکروسافت بر اینکه در معرض دید قرار گرفتن بازی‌ها در Game Pass باعث افزایش فروش می‌شود، باعث شد بسیاری از افراد در روزهای ابتدایی به سراغ این سرویس بیایند اما با گذر زمان، شواهد نشان می‌دهند صحبت‌های آن‌ها حقیقت داشته است. اگر مایکروسافت Xbox Game Pass را در آینده با همین فرمان به جلو ببرد، مطمئنا یکی از برگ برنده‌های بزرگ آن‌ها خواهد بود.