Menu

ثبت اختراع جدید Microsoft نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد تلفن هوشمند شما را به یک دستگاه Xbox دستی تبدیل کند

شرکت Microsoft اخیرا پتنت و حق اختراعی جدید ثبت کرده که براساس آن به نظر می‌رسد این غول نرم‌افزاری قصد دارد تلفن همراه را به یک دستگاه گیمینگ دستی و قابل‌حمل تبدیل کند.

این حق اختراع که اولین بار ماه گذشته اخباری از آن منتشر شد، در مورد کنترلر Xbox نیست؛ بلکه به جای آن از یک دستگاه قابل شارژ با قابلیت ""واحدهای ورودی قابل جابجایی" صحبت به میان آمده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، طبق گزارشات منتشر شده در فایل ثبت شده هیچ اشاره‌ی مستقیم و خاصی به برند و یا سیستم‌های Xbox نشده ولی طراح‌ها و دکمه‌های ذکرشده در آن به شدت به کنترلر Xbox شباهت داشته و شامل ویژگی‌هایی نظیر بلندگوی داخلی، یک ورودیِ هدفون و پشتیبانی بدون‌سیم از هدفون می‌شود.

به نظر می‌رسد که این دستگاه، که در رنگ‌هایی مختلف در دسترس خواهد بود، دارای 2 نیمه از یک کنترلر بوده که با متصل‌کردن هر کدام به اطراف تلفن هوشمند، یک دستگاه گیمینگ نظیر Nintendo Switch به وجود می‌آید. اگرچه برخلاف کنسول Nintendo، از این دستگاه تنها می‌توان برای کنترل و بازی‌کردن عناوینی که از طریق پروژه xCloud استریم می‌شوند، استفاده کرد.

اما این حق اختراع سبب شده تا طراحی به نام "ساران سث" مدل‌هایی 3بعدی پیرامون آن طراحی کند. وی در این مورد می‌گوید: "براساس حق اختراع ثبت‌شده، این کنترلرهای مفهومی Xbox Cloud ایده‌ای اولیه و کلی از اینکه دستگاه اصلی Microsoft چه چیزی خواهد بود، به ما خواهند داد. "

"این کنترلر که برای تجربه‌ای گسترده و عمیق از بازی‌های ویدئویی طراحی شده، دارای 2 نگه‌دارنده بوده که تلفن شما را از 2 طرف به آرامی ولی با دقت بسیار کنترل می‌کنند. این نگه‌دارنده‌ها برای تلفن‌های بدون قوس مناسب‌تر بوده چرا که از این طریق مطمئنا تداخلی با گوشه‌های تلفن نخواهند داشت. این 2 طرف کنترلر از طریق وای‌فای به تلفن شما متصل شده و تجربه‌ای کم‌نظیر و بدون لگ را برای‌تان به ارمغان می‌آورد. "

نظر شما چیست؟ آیا در Gamescom 2019 شرکت Microsoft از این تکنولوژی رونمایی خواهد کرد؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.