Menu

بازی Control بیشتر یک عنوان “قابل گشت‌وگذار” خواهد بود تا “قابل تکرار”

میکائیل کاسورینن به عنوان کارگردان بازی Control، اخیرا طی پستی در وبلاگ PlayStation راجع به این عنوان صحبت کرد و اطلاعاتی از رازها، معماها و ماهیت کلی گشت‌وگذار و کشف کردن در این بازی به اشتراک گذاشت.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، میکائیل ابتدا در رابطه با طراحی‌های پازل‌ها و مکانیک‌های بازی گفت:

"این بازی دارای بیشترین معماها نسبت به عناوین قبلی ماست. ما می‌خواستیم ماجراجویی برای بازیکن خلق کنیم که دنیایی پر از راز و شگفتی در خود داشته و دارای پاداش‌ها و افسانه‌هایی است که باید بیابند.

برای دست‌یابی به چنین چیزی، باید معماهایی مناسب برای این دنیا و لحظه‌ای که با آن‌ها مواجه می‌شوید طرح می‌کردیم. انواع مختلفی از معماها را برای تنوع داریم که برخی از آن‌ها متمرکز بر روایت داستانی و تعدادی هم روی مکانیک‌ها و فیزیک تمرکز دارند.

خلق معماها با چنین ظاهر و مکانیک‌هایی در واقع کاملا سرراست بودند اما ما هم باید آن‌ها را چندین‌بار آزمایش و تکرار می‌کردیم تا مطمئن شویم قابل درک و سرگرم کننده هستند. واقعا اجرای معماها در یک بازی اکشن تعادل سختی می‌خواهد بنابراین امیدوارم که از پس آن بر آمده باشیم."

او در ادامه درباره ماهیت ساخت یک بازی قابل گشت‌وگذار صحبت کرد که دارای رمز و رازهایی درون خود است:

"ما می‌خواستیم به جای خلق یک بازی قابل تکرار، عنوانی بسازیم که در آن بتوان به کاوش و گشت‌وگذار ادامه داد. ما باید محتویات بسیار جالبی خلق می‌کردیم که خیلی از بازیکنان موفق به پیدا کردن آن‌ها نشوند. این کار بازیکنان را مجبور به ادامه گشتن و وقت گذراندن در دنیای بازی می‌کند.

این موضوع تکرار نیست، بلکه راجع به نوعی شکل دادن به ساختار محتویات است که گشت‌وگذار و فقط "حضور در آنجا" کاری است که می‌خواهید انجام دهید چون هر آنچه که پیدا کنید، معنادار خواهد بود."

و از آنجا که Control تمرکز زیادی روی کاوش و گشت‌وگذار دارد، فاقد بخش New Game Plus خواهد بود (البته مدتی بعد از عرضه، Photo Mode به آن اضافه می‌شود). همچنین در صورت علاقه، می‌توانید جدیدترین تریلر داستانی و 8 دقیقه از گیم‌پلی آن را در این بخش تماشا کنید.

Control در تاریخ 5 شهریور بر روی پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One در دسترس قرار می‌گیرد.