Menu

توضیحات کارگردان Call of Duty: Modern Warfare درباره علت سیاسی نبودن این بازی

در یک مصاحبه با Gameinformer، سازندگان Call of Duty: Modern Warfare مدعی شدند که این بازی یک عنوان سیاسی نیست. مسئله‌ای که تا حدودی عجیب و غیرممکن به نظر می‌رسد، چراکه تابحال در هر کدام از نسخه‌های این سری شاهد وجهه‌هایی بسیار از سیاست‌های کشور‌های مختلف بوده‌ایم. هر چند سازندگان دلیل خود برای این ادعا را طور دیگری مطرح کرده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل Dualshockers، در طی مصاحبه اخیر "جیکوب مینکوف" کارگردان بخش داستانی بازی در این رابطه ادعا کرده که "پرسیدن سوال آیا این یک بازی سیاسی است واقعا کاری بی معنی است، چرا که بستگی دارد برداشت یک شخص از محتوای سیاسی دقیقا چه باشد."

تیلور کوروساکی، سرپرست بخش روایت استودیو در ادامه حرف‌های همکارش گفت: "این از آن سوال‌هایی است که طی 50 سال پیش مدام پرسیده می‌شده، اما حقیقت این‌جاست که ما همواره از جبهه‌گیری سیاسی دوری کرده‌ایم. بازی‌های ما اشغال‌گری، آزادی و استقلال را بدون این‌که مستقیما به آن‌ها اشاره شود نشان می‌دهند. دلیلش هم این است که این موضوعات حقایق جهانی است که ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم."

سازندگان همچنین ادعا دارند که هدف اصلی‌شان به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی است که قضاوت خوبی یا بدی‌‌شان به مخاطب واگذار شده. آن‌ها قصد دارند نشان‌ دهند که هر جبهه برای چه چیزی می‌جنگد و چه دلایلی برای اعمال خود دارد و همچنین می‌خواهند که: "بازیکنان با منطقی یکسان به تمام گروه‌ها نگاه کرده و اعمالشان را قضاوت کنند."

"آیا ما در بازی خود اشاراتی مفهومی به شرایط سیاسی جهان کنونی می‌کنیم؟ صد در صد! اما آیا هیچ دولت خاص و مشخصی در بازی ما حضور خواهد داشت؟ به هیچ‌عنوان. بنابراین اگر انتظار داشتید ترامپ را در بازی ببینید، باید بگویم که نا امید خواهید شد."

Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ 25 اکتبر (3 آبان) برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.