Menu

مایکروسافت: ما می‌خواهیم Ninja Theory به تولید بازی‌های کوچک خوش‌ساختی مثل Hellblade ادامه دهد

مایکروسافت مدتی است که استودیوهای جدیدی خریداری کرده و عملکرد تحسین برانگیزی در گسترش استدیوهای فرست پارتی Xbox داشته است. از 15 استودیویی که آن‌ها مالکیت‌شان را دارند، قطعا خرید Ninja Theory یکی از شوکه کننده‌ترین آن‌ها بود.

اما Ninja Theory به ساخت بازی‌های کوچک شناخته می‌شود و زیاد آن‌ها را با عناوین AAA نمی‌شناسیم اما حالا که یک استودیوی فرست پارتی مایکروسافت هستند و به منابع و بودجه زیادی برای ساخت پروژه‌های بزرگ‌تری نسبت به گذشته دسترسی دارند، آیا فلسفه و رویکرد آن‌ها در توسعه بازی‌ها تغییر می‌کند؟

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، مت بوتی به عنوان رئیس استودیوهای بازی‌سازی Xbox، در مصاحبه‌ای با Game Informer گفت زمانی که مایکروسافت Ninja Theory را خریداری کرد، قصد داشت به آن‌ها اجازه ادامه تولید عناوین کوچک و خوش‌ساختی مثل Hellblade را بدهد و ساخت بازی‌های AAA صد ساعته، خواسته آن‌ها نبود:

"من فکر می‌کنم Hellblade مثال بسیار خوبی است. چون نشان می‌دهد دقیقا چه چیزی از استودیوهایی که اخیرا خریداری کرده‌ایم می‌خواهیم – ما دنبال بازی‌های بزرگ 90 ساعته نیستیم، بلکه بازی‌های ما باید فوق‌العاده خوش‌ساخت باشند و تا حد ممکن به ارزش یک محصول AAA نزدیک شوند ولی ما به آن‌ها کمک می‌رسانیم تا استودیوهای کوچک‌تر هم توان انجام این کار را داشته باشند.

من فکر می‌کنم جادوی Hellblade برای من، خوش‌ساختی و داستان راضی کننده آن بود اما برای ساخت آن دقت و طراحی استادانه‌ای به کار گرفته شده تا در آنچه که است، علمکرد خوبی داشته باشد. این یک تجربه صد ساعته نیست ولی گیم‌پلی 10-15 ساعته آن فوق‌العاده خوب کار شده بنابراین برای ما این یک نمونه بود و با خود گفتیم "اگر قرار باشد مالکیت Ninja Theory را به‌دست آوریم و آن‌ها به تولید بازی‌هایی به کیفیت و اندازه Hellblade ادامه دهند، این را یک موفقیت در نظر می‌گیریم؟" و پاسخ بله است."

با توجه به گفته‌های بوتی، خروجی بازی‌های Ninja Theory برای استراتژی مایکروسافت – که Game Pass است – مناسب خواهد بود و می‌تواند بازیکنان را جذب Game Pass نگه دارد و همچنین جایگاه مناسبی میان عناوین AAA بزرگ‌تر مایکروسافت پیدا کند:

"و وقتی به Game Pass فکر می‌کنیم، می‌فهمیم که این نوع بازی‌ها به استراتژی ما کمک می‌رسانند چون مردم با خرید اشتراک این سرویس می‌خواهند بدانند چه چیز جدید دیگری در انتظارشان است. این نوع بازی‌ها عالی هستند و جایگاه مناسبی بین عناوین AAA بزرگ‌تر ما دارند بنابراین Hellblade دقیقا همان نمونه و مثالی بود که بدانیم هنگام خرید استدیوهای جدید، به دنبال چه چیزی باشیم."

بوتی می‌گوید هنگامی که مایکروسافت استودیوهای جدید را خریداری کرد، بسیاری از آن استودیوها از قبل مشغول ساخت عناوین خود بودند و مایکروسافت می‌خواست آن‌ها به کار خودشان ادامه دهند – Bleeding Edge، بازی چندنفره جدید Ninja Theory، یکی از آن‌هاست:

"بله کاملا. برای مثال، ما Bleeding Edge را در E3 نمایش دادیم. این بازی قبل از آنکه ما خرید استودیوهای جدید را شروع کنیم، در دست ساخت بود و البته ما می‌خواستیم که آن‌ها ادامه دهند. پروژه‌هایی هم از Obsidian در راه هستند که در آینده از آن‌ها با خبر می‌شویم و کار برروی آن‌ها را شروع کردند. همین مورد برای بسیاری از استودیوهای دیگر هم صدق می‌کند."

بوتی در پایان افزود مایکروسافت نمی‌خواهد استودیوهای جدید خود را به شکل دیگری در آورد و رویکرد آن‌ها را تغییر دهد، بلکه مایکروسافت برای آن‌ها پشتیبانی و قدرت بیشتری فراهم می‌کند تا مثل گذشته عناوین خود را بسازند اما به شکل بهتر.