Menu

خرده‌فروشی Walmart در واکنش به تیراندازی‌های اخیر در آمریکا تبلیغات تصویری بازی‌های خشن را حذف می‌کند؛ تغییری در سیاست فروش سلاح ایجاد نخواهد شد

شنبه هفته گذشته مردی در شهر مرزی ال پاسو واقع در ایالت تگزاس به سوی مشتریان خرده فروشی Walmart تیراندازی کرد و موجب کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 24 نفر دیگر شد. ساعاتی بعد نیز یک فرد مسلح دیگر در شهر دیتون ایالت اوهایو 9 نفر را به قتل رساند.

طبق عادت در زمان وقوع چنین اتفاقات ناگواری انگشت اتهام معمولا به سوی معضلاتی چون در دسترس بودن سلاح یا رشد تفکرات ضد مهاجرتی در آمریکا گرفته نمی‌شود و سیاست مداران سعی می‌کنند وقوع این اتفاقات را به مسائل دیگری نسبت دهند.

رئیس جمهور ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ نیز در سخنرانی خود در مورد در تیراندازی‌های اخیر بدون توجه به معضلات یاد شده، بیماری‌های روانی و بازی‌های ویدیویی خشن را بعنوان عامل این اتفاقات ناگوار مورد سرزنش قرار داد.

خرده فروشی Walmart نیز در واکنش به اظهارات ترامپ تصمیم به اصلاح فوری شعبه‌های خود گرفته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، یک نویسنده آزاد به نام کنت شپرد به تازگی در جریان نامه‌ای قرار گرفته برای شعبه‌های مختلف خرده فروشی Walmart ارسال شده است. این نامه تحت عنوان "اقدام فوری: حذف علائم و تصاویری ترویج‌دهنده خشونت"، کارمندان را موظف به حذف و عدم نمایش عمومی صحنه‌های خشن فیلم‌ها، ویدیوهای شکار و تریلرهای بازی‌های ویدیویی خشن کرده است.

این دستورالعمل همچنین پرسنل را از نمایش ویدیوهای تبلیغاتی در بخش فروش کنسول‌های بازی خصوصا دو کنسول Xbox و PS4، بعنوان ارائه‌دهندگان اصلی تجربه بازی خشن، نیز منع کرده است.

مشخص نیست که این دستورالعمل به چند تعداد از شعب خرده فروشی‌ Walmart ارسال شده اما وبسایت Vice به نقل از یکی از کارمندان این خرده فروشی اعلام کرده است که یک نسخه از این نامه بعنوان یک دستورالعمل رسمی در اختیار تمامی پرسنل Walmart قرار گرفته است.

این کارمند در واکنش به دریافت این نامه گفت: "بلافاصله نامه را دور انداختم چرا که مشخصا دلیل این اقدام انگار حقایق است. آنها تاکنون هیچ اقدامی در جهت جلوگیری از فروش اسلحه و محمات در فروشگاه‌ها انجام نداده‌اند."

USA Today نیز در گزارشی پیش‌بینی کرده است که سیاست فروش سلاح در این خرده فروشی دچار تغییر نخواهد شد.