Menu

انحصاری‌شدن Ooblets در فروشگاه Epic سبب تهدید و آزار سازندگان آن از سوی بازیکنان شده است؛ Epic چنین رفتارهایی را محکوم کرده است

دوباره عرضه یک بازی به صورت انحصاری و دوباره خشم و شکایت بازیکنان از این موضوع؛ این چیزیست که در چند وقت اخیر پس از اعلام قرارداد انحصاریِ بازی‌های مختلفی اعم از Metro Exodus و Shenmue 3 رخ داده ولی این بار قضیه متفاوت است؛

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، چندی پیش پس از اعلام قرارداد عرضه بازی Ooblets به صورت انحصاری و برای مدت زمانی محدود برروی فروشگاه Epic Games، استودیو سازنده این عنوانِ مستقل موجی از توهین و پیام‌های تهدید‌آمیز از طرف بازیکنان عصبانی دریافت کرد. در آن زمان علیرغم پیش‌بینی کردن چنین رفتاری، استودیو Glumberland اعلام کرد که تیم 2 نفره آن‌ها اصلا انتظار نداشته که در چنین مقیاسی مورد حمله و آزار و اذیت افراد در اینترنت قرار بگیرند:

"تمام این قضیه ما را درمانده کرده است. ما هزاران پیام مملو از نفرت و تهدید دریافت کرده‌ایم؛ پیام‌هایی که تقریبا از طریق هر پلتفرم ممکن ما را تهدید می‌کنند. این پیام‌های بسیار ناراحت‌کننده هستند مخصوصا به این خاطر که ما در طول توسعه بازی رابطه‌ای بسیار مقبت و صمیمانه با مخاطبین خود داشته‌ایم."

"تقریبا 2 روزی می‌شود که من بدون وقفه در حال گریه‌کردن هستم؛ احساس می‌کنم دنیا روی سرم خراب شده است."

"واقعا نمی‌تواستم چنین مقیاسی از پیام‌های آزاردهنده را متصور شوم. ما پیش از این نیز با کسانی که چنین رفتارهایی را تحمل کرده بودند اجساس هم‌دردی می‌کردیم به همین دلیل در بیانیه اولیه خود کاملا صادقانه در مورد قرارداد انحصاری با Epic Games و مزایای آن برای بهبود استودیو و بازی صحبت کردیم؛ ولی اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که موضوع تا این پیچیده و بد باشد. "

اما اخیرا شرکت Epic Games نیز وارد این قضیه شده و با انتشار بیانیه‌ای چند خطی، مورد آزار قرار دادن توسعه‌دهندگان و هم‌چنین گسترش اطلاعات غلط‌انداز و نامفهوم را محکوم کرده است:

"ما در Epic Games در اغلب اوقات افکار و ایده‌های خود در مورد صنعت بازی و شرکت‌های دخیل در آن را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم؛ و ما از تمامیِ جامعه گیمینگ به خاطر حق صحبت‌کردن به صورت آزادانه در چنین موضوعاتی از جمله سیاست‌های Epic، محصولات و فروشگاه‌مان حمایت می‌کنیم. زمانی که همه به صورت جدی نظرات خود را ه اشتراک می‌گذارند، در نهایت بهترین ایده‌ها و اتفاقات عملی می‌شوند. "

"اعلام خبر عرضه Ooblets به صورت انحصاری سبب به وجودآمدن بحث‌هایی ناراحت‌کننده شد؛ موضوعاتی از این قبیل سبب تضعیف یک گفتگوی سالم می‌شود و این همان چیزیست که عده‌ای به صورت آگاهانه و برنامه‌ریزی شده با انتشار اطلاعات غلط و مضامین نفرت‌انگیز به دنبالش هستند؛ آزار و ترساندن کسانی که نظری مخالف با آن‌ها دارند. "

Epic این بیانیه را با اعلام اینکه "به حمایت از همکاران خود هنگام وقوع چنین چالش‌هایی" ادامه خواهد داد و با توسعه‌دهندگان جهت "به وجود آوردن دنیایی بهتر با حضور چندین فروشگاه جهت داشتن رقابتی سالم" همکاری خواهد کرد، به پایان برد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.