Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی Age of Wonders: Planetfall؛ یک استراتژی 4X خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Age of Wonders به نام Planetfall امروز برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC عرضه خواهد شد و از همین رو منتقدین نیز به نقد و بررسی بازی پرداخته‌اند.

وظیفه توسعه این نسخه همانند نسخه‌های پیشین برعهده استودیو Triumph Studios بوده و Paradox Interactive نیز آن را منتشر کرده است. در این بازی استراتژی شما باید در حال‌وهوا و دنیایی علمی‌تخیلی برای رسیدن به پیروزی و پیشی گرفتن از سایر رقبا تلاش کنید.

گیم‌پلی این بازی به صورت نوبتی بوده و اصطلاحا به آن یک عنوان 4X (مخفف explore, expand, exploit, exterminate: عنوانی که شما در آن کنترل یک امپراطوری را برعهده داشته و باشد به کشف،گسترش، بهره‌برداری و نابود‌کردن بپردازید) گفته می‌شود.

در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات بازی Age of Wonders: Planetfall را مرور می‌کنیم.

IGN Italia 90

Age of Wonders: Planetfall با ارائه‌ی اتمسفر و تنظیماتی جدید، در زمینه‌های مختلف بهبود داشته و تجربه‌ای بسیار خوب را نسبت به یک بازی کلاسیک 4X ارائه می‌دهد. افزایش پیچیدگی‌ها گاهی اوقات می‌توانند اذیت‌کننده باشند ولی در مجموعه تجربه استراتژیکِ بازی فوق‌العاده است.

PCGamesN 90

شاید بازی در ساعات ابتدایی خود ناخوشایند و بد به نظر برسد ولی پس از چندین ساعت مطمئنا جذب آن خواهید شد. Age of Wonders در آخرین نسخه خود توانسته با ترکیب‌کردن فرمول 2 سری Civilization و X-Com تجربه‌ای جدید با حال‌‌وهوای علمی‌تخیلی خلق کند. حتی اگر یادگیری المان‌های آن کمی سخت و روند آن‌ها تکراری باشد.

PC Gamer 85

Age of Wonders: Planetfall با اینکه در برخی بخش‌ها کمی مبهم بوده، سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین تجربه 4X سالیان اخیر را ارائه می‌دهد.

IGN 84

Age of Wonders: Planetfall یک بازی 4X خیره‌کننده، لذتبخش و متنوع با مبرزاتی سرزنده و هیجان‌اگیز است. داستان بازی نیز روایت بسیار خوبی دارد و من شخصا در تمام مدت بازی به دنبال فهمین جزئیات بیشتری از آن بودم.

SpazioGames 80

بهتر است استودیو Triumph دیگر به سراغ ساخت بازی در دنیای فانتزی نرود. آن‌ها با Planetfall سری Age of Wonders را به دنیایی علمی تخیلی برده‌اند و خب این کار را واقعا عالی و کم‌نقص انجام داده‌اند.

WCCFTech 80

Age of Wonders: Planetfall یک بازی استراتژی خیالی است که توانسته لایه‌ها و جزئیاتی جدید و جذاب به فرمول امپراطوری محور، مدیریت و مکانیک‌های کنترل بازی اضافه کند. ولی در نهایت، بازی نمی‌تواند بدون نقص و فوق‌العاده عمل کند. مبارزات به اندازه کافی عمیق نیستند و در برخی بخش‌ها لازمه‌های اولیه یک بازی 4X نظیر تبادل با دیگران، دین و مذهب و سیاست‌های دولت‌ها لحاظ نشده‌اند. Planetfall بدون شک ارزش تجربه‌کردن را دارد ولی احتمالا برای تمامیِ طرفداران سبک استراتژی تبدیل به خانه‌ای جدید نخواهد شد.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 83

همان‌طور که بالاتر گفته شد، بازی Age of Wonders: Planetfall از امروز برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC در دسترس است. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.