Menu

بازی Halo Infinite برروی Xbox One یک نسخه درجه دوم نخواهد بود

Halo Infinite در تعطیلات سال 2020 به عنوان بازی لانچ کنسول بعدی Xbox یعنی Scarlett و همچنین Xbox One معمولی و PC منتشر خواهد شد. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، فرانک اوکانر، کارگردان Halo، طی مصاحبه‌ای با Blackmist523 در رابطه با انتشار میان نسلی Infinite صحبت کرد.

اوکانر گفت تیم سازنده Halo در کنار توسعه‌دهندگان سخت‌افزار Scarlett کار کردند تا Infinite در سیستم نسل بعدی گرافیک و عملکرد شگفت‌انگیزی داشته باشد. با این وجود، اوکانر افزود دارندگان Xbox One (و Xbox One X) همچنان تجربه خوبی کسب می‌کنند. او گفت: "Xbox One یک دستگاه درجه دوم نخواهد بود. ما Halo Infinite را طوری می‌سازیم تا در آن کنسول هم گرافیک و اجرایی عالی داشته باشد."

Halo Infinite همچنین همزمان با نسخه‌های کنسولی برروی PC هم منتشر می‌شود. این تغییری بزرگ برای این سری است چون مایکروسافت بعد از Halo 2 دیگر هیچ یک از عناوین اصلی این مجموعه را برای PC عرضه نکرد (هرچند به‌زودی همه آن‌ها از طریق کالکشن Master Chief برای این پلتفرم در دسترس قرار می‌گیرند). اوکانر گفت اگر سیستم شما به اندازه کافی قوی باشد، پس Halo Infinite در PC بهترین نسخه ممکن را به شما ارائه خواهد داد. توضیحات کامل او را در ادامه مشاهده می‌کنید:

"مطمئنا Scarlett کنسول ویژه و خاص Halo Infinite خواهد بود و با تیم سخت‌افزار آن همکاری کردیم تا مطمئن شویم بازی روی آن شگفت‌انگیز است اما این بازی برای Xbox One هم هست و برروی آن هم فوق‌العاده خواهد بود. این عنوان همچنین برای اولین بار همزمان با کنسول‌ها در PC هم در دسترس قرار می‌گیرد پس ما هم خیلی هیجان‌زده هستیم.

این روش توسعه و طرز فکر ما را تغییر داد اما ما همیشه بهترین عملکرد سخت‌افزاری را هدف می‌گیریم. این بار به تصمیم شما بستگی دارد. Scarlett یا PC. این موضوع به نوعی وابسته به سیستم PC شما خواهد بود اما Xbox One هم یک دستگاه درجه دوم برای Infinite نیست. ما آن را برای Xbox One طوری می‌سازیم تا گرافیک و اجرایی عالی داشته باشد و بعد از آن هم همه چیز اضافه است ولی ترفندهایی در ذهن داریم که به آن‌ها فکر می‌کنیم."

با توجه به قدرت ارتقا یافته Xbox Scarlett و این حرف اوکانر که می‌گوید "بهترین عملکرد سخت‌افزاری" را هدف می‌گیرند، باید دید آیا نسخه Xbox One از برخی لحاظ محدودتر خواهد بود یا خیر. مطمئنا سخت‌افزار قوی‌تر Scarlett باعث گرافیک و اجرای بهتر بازی روی آن کنسول می‌شود ولی سایر تفاوت‌های آن با Xbox One نامشخص هستند.

اوکانر همچنین در این مصاحبه صحبت‌هایی کوتاه از داستان Halo Infinite و ارتباط آن با وقایع Halo 5: Guardians سخن گفت اما در ادامه آن توضیح داد که چگونه بازی برای تازه‌واردان هم مناسب خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند مصاحبه کامل را از طریق این لینک مشاهده کنند.

بازی Halo Infinite تا تعطیلات سال 2020 منتشر نمی‌شود اما یک بتا برای قبل از عرضه آن در نظر گرفته شده است.