Menu

پس از تیراندازی‌های مرگ‌بار اخیر در آمریکا، سیاست‌مداران باری دیگر بازی‌های ویدئویی را مقصر می‌دانند

حتی یک روز هم از تیراندازی‌های مر‌گبار در تگزاس که منجر به مرگ 20 نفر و هم‌چنین تیراندازی‌های اوهایو که باعث کشته‌شدن 9 نفر شده نگذشته که قانون‌مداران و سیاست‌مداران دوباره در رسانه‌های اصلی شروع به مقصر دانستن بازی‌های ویدئویی کرده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، تقریبا 15 ساعت پس از اولین تیراندازی‌ها در فروشگاه والمارت در شهر ال‌پاسو، فرماندار ایالت تگزاس یعنی "دن پاتریک" به عنوان مهمان در شبکه خبری Fox News حاضر شده و به نوعی با پرسیدن این سوال که دولت فدرال در رابطه با صنعت بازی‌های ویدئویی قصد انجام جه کاری را دارد، پای بازی‌های ویدئویی و صنعت گیم را به ماجرا باز کرده است.

"تا کی قرار است اجازه دهیم و برای مثال این موضوع را در سطح فدرال، جایی که می‌توانند در رابطه با صنعت بازی‌های ویدئویی کاری انجام دهند، نادیده بگیریم؟" سپس این سیاست‌مدار در ادامه صحبت‌هایش به بیانیه‌ای که تیرانداز چند دقیقه قبل از شروع تیراندازی منتشر کرده اشاره می‌کند؛ تیزانداز در این بیانیه با اشاره به سری بازی Call of Duty درمورد ایدئولوژی‌های شد مهاجرتیِ خود صحبت کرده بود. شایان ذکر است مقامات هنوز به صورت رسمی تایید نکرده‌اند که این بیانیه به تیرانداز "ال‌پاسو" ارتباط داشت یا نه!

"پاتریک" در ادامه صحبت‌هایش در مورد بیانیه ذکرشده می‌گوید: "در بیانیه‌ای که باور داریم متعلق به تیرانداز است، وی درمورد فانتزی ابر سرباز در Call of Duty صحبت کرده است؛ ما همیشه اسلحه و انسان‌هایی شیطان صفت داشته‌ایم. اما چه چیزی عوض شده که شاهد چنین تیراندازی‌هایی هستیم؟ "

وی سپس اشاره کرد که به نظر می‌رسد بازی‌های ویدئویی در میان تیراندازانی که این گونه به مردم حمله می‌کنند، "چیری مشترک" است. "از دید من صنعت بازی‌های ویدئویی به افراد جوان آموزش می‌دهد که چگونه می‌توانند دیگران را به قتل برسانند. " فرماندار تگزاس تنها فردی نیست که صنعت گیم را مقصر می‌داند؛ یکی از نمایندگان حزب اقلیت‌ نیز اخیرا در Fox News به شدت برضد بازی‌های ویدئویی صحبت کرده و آن‌ها را یکی از عوامل خشونت قلمداد کرده است.

"این بازی‌ها خلق‌وخوی بازیکنان را با مجبور‌کردن‌‌شان به تیراندازی به دیگر افراد تغییر می‌دهند. وقتی به مکان جایی که تیراندازی ال‌پاسو در آن رخ داده نگاه می‌کنید، می‌توانید فعالیت‌های مرتبط با بازی‌های ویدئویی و دیگر چیزها را مشاهده کنید. "

علیرغم ادعا‌های این 2 سیاست‌مدار، چندی پیش محققین بریتانیاییِ دانشگاه آکسفورد پژوهشی را منتشر کردند که نشان می‌داد بازی‌های خشن تاثیری برروی رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه جوانان ندارد. دکتر "اندرو شیبیلسکی" در این مورد می‌گوید:

"این ایده و باور که بازی‌های خشن سبب ایجاد خشونت در زندگی واقعی می‌شود تفکر بسیار رایجی است ولی خب در طول زمان آزمایشات کمی در مورد آن صورت گرفته است؛ علیرغم علاقه سیاست‌مداران و والدین به این موضوع، تحقیقات نشان داده که در این مورد هیچ دلیلی برای نگرانی نیست و طبق پژوهش‌ها رابطه‌ای میان این 2 موضوع وجود ندارد."

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.