Menu

حالت Co-Op در بخش داستانی بازی Gears 5 به دلیل مسائل داستان‌سرایی و طراحی به 2 بازیکن محدود خواهد بود

استودیوی The Coalition قصد امتحان چیزهای جدیدی با Gears 5 دارد و در گذشته گفته بودند این نسخه، بزرگ‌ترین بازی در کل این سری است. Gears 5 وعده جاه‌طلبانه بودن در تمام مواردی را می‌دهد که Gears of War 4 در آن‌ها ضعف داشت اما در بخش Co-Op نسبت به نسخه‌های قبلی این سری محدودتر خواهد بود.

در حالی که بازی‌های Gears of War ساخته شده توسط Epic Games دارای Co-Op چهار نفره در بخش داستانی بودند، استودیوی The Coalition این رقم را با Gears of War 4 تا 2 نفر کاهش داد و با Gears 5 هم این روند را ادامه می‌دهد اما چرا امکان پیاده‌سازی Co-Op چهار نفره وجود نداشت؟ به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، راد فرگوسن، رئیس استودیوی The Coalition، توضیحاتی در این رابطه ارائه داد.

دو دلیل برای این محدودیت وجود دارد. یکی جنبه طراحی بازی است که برای دست‌یابی به Co-Op چهار نفره در داستان باید مناطق بزرگ‌تری ساخت و دلیل دوم هم اینکه تجربه 4 نفره بخش داستانی به هم ریخته و آشوبی خواهد بود! او گفت:

"من یک بازیکن بزرگ Co-Op هستم و هرآنچه که می‌سازم دارای بخش Co-Op است. مشکل Co-Op چهار نفره، این است که به مانند یک آشوب و به هم ریختگی می‌ماند. مطمئنم وقتی اولین بار Halo را تجربه می‌کردید، متوجه تمام اتفاقات نمی‌شدید چون وقتی در حال جمع‌آوری مهمات بودید، یک بازیکن آنلاین دیگر اتفاق داستانی را فعال می‌کرد و شرایط را بر هم می‌زد. یک مشکل فنی هم با آنلاین چهار نفره وجود دارد که به محیط‌های بسیار بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت. یکی از مواردی که با رفتن از Gears 1 و 2 به نسخه 3 متوجه می‌شوید، این است که Gears 3 لول‌ها و مراحل بسیار بزرگ‌تری داشت چون سازندگان مجبور بودند برای فراهم کردن محل‌های بیشتر برای کاورگیری بازیکنان در بخش چهار نفره، چنین کاری انجام دهند."

اما مشکلات Co-Op چهار نفره فراتر از این‌هاست. یکی دیگر از مشکلاتی که Gear of Warهای قبلی در این بخش داشتند، این بود که کات‌سین‌ها در حالت Co-Op باید در نظر می‌گرفتند 4 بازیکن حاضر هستند و یک شخص نمی‌توانست آن‌ها را به تنهایی مشاهده کند و باید منتظر 3 نفر دیگر می‌ماند بنابراین فرگوسن گفت اولین کاری که کردند، کاهش تعداد بازیکنان بخش Co-Op به 2 نفر بود. وی همچنین افزود:

"بنابراین برای گسترش محتویات بازی تصمیم گرفتیم چیزهای بهتر و بزرگ‌تری ارائه دهیم. بخش Escape سه نفره است و Horde هم پنج نفره. ما بخش‌های Co-Op خوب دیگری داریم اما فقط بر این باور هستم حالت داستانی چهار نفره هر چقدر که باعث شود بازیکنان خوش بگذارنند، به همان اندازه داستان را هم آبکی می‌سازد. Co-Opهای زیاد دیگری برای شما و دوستان‌تان در Gears 5 وجود دارد ولی فقط Co-Op چهار نفره داستانی را نخواهیم داشت. متاسفم."

Gears 5 در تاریخ 10 سپتامبر (سه‌شنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۸) برای PC و Xbox One در دسترس قرار خواهد گرفت.