Menu

رادار از همان ابتدا در بخش چندنفره COD: Modern Warfare وجود ندارد و باید آن را به‌دست آورید

Call of Duty: Modern Warfare تغییرات زیادی در فرمول بخش چندنفره این سری ایجاد می‌کند. یکی از تغییرات بزرگ آن، وجود قابلیت کراس پلی است که به شما اجازه می‌دهد با هر بازیکن در Xbox One ،PC و PS4 آنلاین بازی کنید و مهم نیست آن را برای چه پلتفرمی خریداری کرده باشید. تغییرات کوچک دیگری مثل وجود درها و دوربین‌های دید در شب هم هستند اما آنچه که ممکن است فورا متوجه آن نشوید ولی تاثیر زیادی در بازی شما می‌گذارد، تغییرات نقشه و رادار است.

معمولا در بخش چندنفره بازی‌های Call of Duty شما یک نقشه کوچک در گوشه تصویر دارید که به شما مکان هم‌ تیمی‌ها و خودتان را نشان می‌دهد. این نقشه‌ها همچنین مکان دشمنان شما را با شکل دایره قرمز مشخص می‌کنند البته این مورد فقط در صورت شلیک اسلحه توسط دشمنان نمایش داده می‌شود بنابراین اگر یکی از دشمنان یک صداگیر به سلاح خود وصل کرده باشد، در صورت شلیک هم نمی‌توانید او را ببینید اما نقشه‌ها در هر صورت بخش بزرگی از بازی را تشکیل می‌دهند و اطلاعاتی زیادی را با خود دارند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، اما دیگر در Modern Warfare چنین نخواهد بود. دیگر هیچ نقشه‌ای در ابتدای هر بازی وجود ندارد و مکان حضور هم تیمی‌های خود را از طریق نام‌شان روی صفحه مشاهده خواهید کرد. تنها راه فهمیدن مکان دشمنان، این است که به دنبال آن‌ها بگردید و به صداها گوش دهید. فناوری ارتقا یافته صدا در Modern Warfare بدان معناست که یکی از مهم‌ترین ابزارهای شما برای پیدا کردن دشمنان، گوش دادن به صداهاست.

البته رادار هنوز هم در Modern Warfare مهم است اما در ابتدای هر بازی آن را به‌دست نمی‌آورید. مانند بازی‌های گذشته این سری، در بخش چندنفره این عنوان هم پاداش‌های Killstreakای وجود دارند که با ارائه اطلاعاتی از دشمنان، شما را پشتیبانی می‌کنند. پاداش‌های Killstreak به آن بستگی دارند که قبل از کشته شدن شخصیت خود شما توسط یکی از دشمنان، خودتان چند نفر از آن‌ها را پشت سر هم بکشید.

بازی‌های قبلی این سری دارای یک پاداش UAV Killstreak بودند که هواپیمایی بدون سرنشین را وارد بازی می‌کرد و منطقه دشمنان برای تمام هم‌‌ تیمی‌ها مشخص می‌شد. این مورد در Modern Warfare هم وجود دارد اما وقتی این پاداش را با کشتن پشت سر هم 4 دشمن به‌دست آورید، رادار هم تیمی‌ها را به‌طور نوبتی و متناوب به‌روز می‌کند. همچنین با کشتن پشت سر هم 3 دشمن، یک هلیکوپتر را می‌توانید به منطقه جنگ بیاورید تا منطقه دشمنان را فقط به شما نشان دهد، این برای شما خوب است اما فایده‌ای برای یاران‌تان نخواهد داشت مگر آنکه با میکروفون، آن‌ها را هم در جریان بگذارید.

هر یک از دشمنان شما که سلاح پرتاب موشک یا RPG داشته باشند، می‌توانند هردوی آن‌ پاداش‌های Killstreak شما را از بین ببرند (البته با سلاح‌های معمولی هم امکان انجام این کار است اما زمان و تلاش زیادی می‌خواهد). یکی دیگر از پاداش‌های 4 کشته Killstreak که در سایر بازی‌های Call of Duty دیده‌ایم، نوعی UAV است که رادارهای دشمنان نزدیک به خود را از بین می‌برد و هرچه به آن نزدیک‌تر شوند، بیشتر اذیت خواهند شد. دشمنان امکان از بین بردن این مورد را هم دارند.

شما یک گزینه به‌درد بخور دیگر هم برای شناسایی منطقه دشمنان خود دارید که البته رادار نیستند. ابزارهای جدیدی به نام Field Upgrades را می‌توانید به وسایل خود اضافه کنید. در میان این‌ها، یک هواپیمای بدون سرنشین با کنترل از راه دور وجود دارد که شما با آن می‌توانید به دنبال دشمنان گشته و منطقه آن‌ها را برای هم تیمی‌های خود علامت‌گذاری کنید (و همچنین دید دشمنان را برای چند لحظه از آن‌ها بگیرید) البته این اطلاعات فقط برای چند لحظه باقی می‌مانند اما همین هم می‌تواند کافی باشد.

بنابراین با این وجود که رادار دیگر چیزی نیست که در کل هر بازی آنلاین به شما کمک کند، همچنان وجود دارد اما باید آن را به‌دست آورید. یکی از اهداف استودیوی Infinity Ward با بخش چندنفره Call of Duty: Modern Warfare، ارائه راه‌های جدید برای مقابله با دشمنان است و این برداشت جدید از رادارها می‌تواند برای کسانی که دوست دارند برای تیم خود نقش ساپورت یا پشتیبان را ایفا کنند، قطعا خوب است.

Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ 25 اکتبر 2019 (جمعه، ۳ آبان ۱۳۹۸) برای PC ،PS4 و Xbox One در دسترس قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید تریلر گیم‌پلی بخش چندنفره و تاریخ شروع بتا را از این بخش مشاهده کنید.