Menu

بخش عمده‌ای از فروش بازی‌های PS4 در سه ماهه‌ی دوم سال مالی 2019 به صورت دیجیتالی بوده است

برای اولین بار در نسل هشتم، فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌‌های ویدئویی، فروش نسخه‌های فیزیکی را در جدیدترین گزارش نتایج مالی شرکت Sony کنار زده است. به عبارت بهتر، بیشتر بازی‌های PS4(اعم از انحصاری و ثردپارتی) از طریق فروشگاه Playstation به فروش رسیده‌اند تا خرده‌فروشی‌های سرتاسر جهان. درحالیکه این موضوع می‌توند به دلیل بازه‌ی زمانی مورد گزارش سونی یعنی از ماه آپریل تا پایان ماه ژوئن 2019 باشد(مثلا فروش نسخه‌های فیزیکی در فصل تعطیلات نسبت به بهار بیشتر است)، اما به نظر می‌رسد که در نسل هشتم، تمایل مصرف‌کنندگان به سمت خرید نسخه‌های دیجیتالی در حال افزایش است.

بر اساس گزارش سه ماهه‌ی دوم سال مالی 2019 کمپانی Sony، غول ژاپنی توانست 42.9 میلیون نرم‌افزار(بازی) PS4 را به فروش برساند و 53 درصد این فروش مربوط به نسخه‌های دیجیتالی می‌باشد. این درصد شامل دانلود عناوین رایگان سرویس PS Plus نمی‌شود، اما دانلود بازی‌های تخفیف‌خورده را در بر می‌گیرد. با این وجود، فروش دیجیتالی بازی‌ها رشد موثری را بر روی PS4 تجربه کرده‌اند، مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه سهم فروش بازی‌های دیجیتالی در بازه‌ی زمان مشابه سال گذشته، تنها 43 درصد بوده است.

البته افزایش فروش نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها تنها به فروشگاه Playstation و سونی نمی‌باشد. کمپانی EA در جریان اعلام نتیج سه ماهه‌ی نخست سال مالی 2019 اعلام کرد که 43 درصد فروش بازی‌های منتشر شده توسط این شرکت بر روی PS4 و Xbox One به صورت دیجیتالی بوده است که نسبت به سال گذشته، 7 درصد افزایش پیدا کرده است. آنطور که پیداست، نسخه‌های دیجیتالی، سهم بیشتری از فروش بازی‌ها در نسل نهم را به خود اختصاص خواهند داد. دیدگاه شما در این مورد چیست؟