Menu

کنسول PlayStation باعث شده سونی یکی از بهترین ربع‌های مالی را از نظر درآمدزایی تجربه کند

کمپانی سونی در این روزها اوقات بسیار خوشی را سپری می‌کند و اینبار هم نوبت آن شده تا گزارش مالی خود طی دوره‌ای سه ماه که در 30 ژوئن به پایان رسیده را به اشتراک بگذارد. PlayStation همچنان یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمدی صنعت گیمینگ بوده و باعث شده این غول ژاپنی به دومین عظیم‌ترین درآمد خود (بدون احتساب مالیات) در ربع اول سال مالی (در تمام طول تاریخ کاری خود) دست پیدا کند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از pushsquare، به صورت کلی بخش مربوط به بازی‌های ویدئویی 672 میلیون دلار درآمدزایی داشته و حجم قابل توجه‌ای از سود کامل شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. حتی با وجود کاهش 11.6 درصدی در مقایسه با سال گذشته، با رسیدن فروش سخت‌افزاری به بیش از 100 میلیون واحد، این سال مالی به راحتی یکی از بهترین اولین ربع مالی تاریخ PlayStation در نظر گرفته می‌شود.

شرکت سونی پیش‌بینی قبلی خود مبنی بر فروش 16 میلیون واحدی در سال مالی جاری را به 15 میلیون تغییر داده که این اقدام نشان می‌دهد نباید در خارج از تعطیلات انتظار کاهش قیمتی برای سخت‌افزارهای این کمپانی داشته باشیم. با اینحال، PlayStation Network به سودآوری برای تمام شرکت ادامه می‌دهد که در بخش گیمینگ حدوداً 50 درصد را به خود اختصاص داده.

سابقاً بقیه قسمت‌های سونی همواره در تلاش بودند تا راه موفقیت PlayStation را در پیش بگیرند اما این روزها داستان به طرز قابل توجه‌ای تغییر کرده و تمامی بخش‌ها شروع به سودآوری کرده‌اند؛ حتی بخش فیلم سازی این شرکت نیز توانسته صورت خود را سرخ نگه دارد، با اینحال پیش‌بینی شده که با فروش بیشتر Spider-Man: Far From Home نتایج بهتری نیز حاصل شود.

مطمئناً با اضافه شدن بخش فیلم سازی سونی به 5 رتبه‌ی اول درآمدزایی، دفاتر مدیریتی این قسمت فشار بیشتری را برای بهبود کاری تحمل خواهند کرد. این روزها وضعیت این غول الکترونیکی فوق‌العاده خوب است، البته با توجه به اینکه بخش عظیمی از این درآمدزایی مربوط به قسمت گیمینگ می‌شود، لازم است قدم ابتدایی برای شروع نسل بعدی با جدیت و بدون هیچ اشتباهی برداشته شود.