Menu

فروش کنسول PS4 بعد از معرفی PS5 پایین‌تر از حد انتظارات سونی بوده است

سونی روز گذشته اعلام کرد فروش کنسول PS4 از زمان عرضه آن تاکنون به 100 میلیون واحد رسیده اما این یک خبر کاملا خوب نبود. سونی طی بازه زمانی فروردین-تیر 3.2 میلیون واحد PS4 به فروشگاه‌ها ارسال کرد که تا حدودی کمتر از حد انتظارات آن‌ها محسوب می‌شد ولی دلیل این افت فروش چیست؟

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، سونی گفت "در درجه اول"، دلیل این کاهش به دلیل معرفی کنسول نسل بعدی PlayStation است. هنوز به‌طور رسمی از PS5 رونمایی نشده اما مارک سرنی اوایل سال جاری شروع به صحبت راجع به این کنسول و مشخصات سخت‌افزاری آن کرد. پس از آن، سونی صفحه‌‌های بارگزاری بسیار کاهش یافته بازی‌ها در کنسول PS5 را به نمایش گذاشت.

همیشه در طول تاریخ این‌طور بوده که زمان رونمایی از یک کنسول جدید، مدل قدیمی‌تر با افت فروش مواجه می‌شود. فرض بر این است که مردم وقتی می‌دانند یک کنسول جدیدتر عرضه خواهد شد، دیگر سراغ کنسول قدیمی‌تر نمی‌روند. ظاهرا همین اتفاق برای PS4 افتاده است.

در نتیجه، سونی پیش‌بینی قبلی خود برای این سال مالی را اصلاح کرد و در حالی که قبلا پیش‌بینی ارسال 16 میلیون واحد دیگر به فروشگاه‌ها را می‌کرد، اکنون انتظار فروش 15 میلیون واحدی PS4 را دارد. 15 میلیون همچنان رقم بزرگی برای کنسولی که در اواخر عمر خود به‌سر می‌برد است. سونی می‌گوید این پیشرفت ادامه‌دار نشان‌ می‌دهد که PS4 همچنان از کاربران پشتیبانی دریافت می‌کند.

سونی همچنین پیش‌بینی خود برای درآمد گیمینگ را هم کاهش داده است. پیش از این آن‌ها انتظار افزایش در درآمد سالانه داشتند اما حالا پیش‌بینی یک سال مالی یکنواخت را کرده‌اند. همچنین درآمد کمتر از حد انتظار از بازی‌های Free to Play هم گزارش شد. این شاید به Fortnite و بقیه بازی‌ها ربط داشته باشد که درآمد حاصل از آن‌ها در حال کاهش است.

سونی در زمینه PLUS گفت انتظار دارد "خدمات آنلاین" آن درآمد بیشتری در سال مال جاری رقم بزنند. به‌طور کلی سونی اعلام کرد یکی از زمینه‌های بزرگی که در طول سال ماری جاری روی آن تمرکز دارند، آمادگی برای عرضه کنسول نسل بعدی و افزایش تعداد کاربران است.

طبق شایعات، کنسول PS5 در تعطیلات سال 2020 عرضه خواهد شد و مایکروسافت هم تایید کرده کنسول نسل بعدی Xbox Scarlett در همان زمان منتشر می‌شود.