Menu

PS4 زودتر از کنسول‌های PS2 و Wii به فروش 100 میلیونی دست یافت

به تازگی، کمپانی Sony اعلام کرد که PS4 علی‌رغم سپری کردن هفتمین سال حیات خود، به فروشی فوق‌العاده دست پیدا کرده و تاکنون در مجموع، بیش از 100 میلیون واحد از این کنسول به فروشگاه‌ها ارسال شده است. این آمار بسیار شگفت‌انگیز می‌باشند و با در نظر گرفتن لاین‌آپ بازی‌هایی که در آینده بر روی PS4 منتشر می‌شوند، می‌توان حدس زد که فروش این کنسول نسل هشتمی در یکی دو سال اینده با کاهش چسمگیری روبه‌رو نخواهد شد.

اما موضوع تاثیرگذارتر، سرعت فروش ps4 در مسیر صد میلیونی شدن است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، تحلیلگر مشهور صنعت گیم "دنیل احمد" طی پستی بر روی توئیتر، آمار و ارقام جالبی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد PS4 زودتر از کنسو‌ل‌های PS2 و Wii به مقدار 100 میلیون واحد به فروشگاه‌ها ارسال شده است. این را در نظر داشته باشید که PS2 پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ با 155 میلیون واحد است و کنسول Wii نیز فروشی 100 میلیون واحدی را تجربه کرد. می‌توان مطمئن بود که فروش PS4 به زودی مجموع فروش Wii را کنار خواهد زد، اما جالب خواهد بود که ببینیم آیا می‌تواند به فروش کل PS2 برسد یا خیر؟

علاوه بر این، ظاهرا کمپانی Nintendo نیز روزهای خوبی را با کنسول هیبریدی خود سوئیچ سپری می‌کند و تاکنون بیش از 36 میلیون واحد Switch به فروشگاه‌ها ارسال شده است. سرعت فروش Switch کم و بیش همانند سرعت فروش PS4 می‌باشد. اینکه آیا جدیدترین کنسول نینتندو می‌تواند به سرعت فروش خوب خود در آینده ادامه دهد و به 100 میلیون واحد فروش برسد یا خیر، موضوعی است که در آینده مشخص می‌شود. خصوصا وقتی در نظر می‌گیریم که سونی و مایکروسافت به زودی PS5 و Xbox Scarlett را روانه‌ی بازار خواهند کرد. دیدگاه شما در این مورد چیست؟